teman2....

Tuesday, June 14, 2016

Nasi kerabu segera


as salam semua kwn2,

salam selasa, salam ramadhan ke ke9

maaf kwn2 semalam aku cuti rehat, jd mmg sunyi lah blog nih sehari... paham2 jelah sabtu ahad mmg takde ntry dr aku.... 
gini lah blogger picisan ntry pun jarang2 hehehehhe

ujung minggu baru nih, aku msk berbuka nasi kerabu ko .... 
kerlass kan aku.... nyeh2
tp pakai paket nasi kerabu segera je hehehehehhe... 
1 paket rm18 lengkap semua dlm tuh dr beras sampai keropok.... 
ulam2 tuh sedia sndiri lah ngn lauk2


dalam paket tuh ada 
1 bungkus beras blh mkn utk 5-6 org 
1 bungkus kecik serbuk bunga telang utk warna biru tuh
1 paket serunding kelapa
1 paket serunding ikan
1 paket serunding apa ntah hahahha
1 paket sambal
1 paket budu
1 paket keropok ikan

aku sediakan lauk ayam bako ngn telur masin je

ni lah paket nya ns kerabu tuh... 

17 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Wah senang banyak tu Dana..
Harga pun berbaloi lah tu..
Jual kat mana tu Dana..

Menggoda sungguh ayam bakor ko tu dana :)

Afif Rayyan said...

Wahhh.. first time dengar ade nasi kerabu segera nie..

wahida said...

weiiii aku x tau pun ada jual nasi kerabu peket cenggini...cer citer beli kat mana...aku ni dah la hantu nasi kerabu, nak buat sendiri mcm renyah je rasa...bila ada peket mcm ni, wallawehhh...harus ku try...

LYAfrina said...

wahh..rupanya ada jugak ye pek nasi kerabu segera...

**salam Ramadhan Dana..

Kakzakie Purvit said...

Eh... baguslah Dana.
Kalau ada macam ini anak kakak pun boleh buat:)

norhidana miswan said...

k Norhayati- hehehe tulah kak, ada bdk opis yg jual nih, apa lg trs oder

Afif- skrg semuanya mungkin hehehhe

k Wahida- heheheh itulah, bdk opis aku yg jual kak, tak tanya lak mana dia dpt bekalan tp dia mmg rajin niaga2 nih

Lyafrina- ada... sesuai utk org2 `rajin` mcm akak nih

k Zakie- hehehe tulah kak, tinggal msk nasi yg lain2 campur2 je

aizamia3 said...

wah.. makin mudah sekarang kan. Akak dah lama tak makan nasi kerabu..

Mommy Cici said...

wah bagusnya sekarang semua ada yang instant, memudahkan :D

Qhaifa Nur said...

bagusnya dana ada pula dlm paket...
baru minggu lepas kak nur mkn..beli kat bazar

Mazlan Othman said...

Wkmsalam
Orang Jawa panggil "Instant rice to wednesday"

Nooriah Abdullah said...

Mudahnya kalau ada yg peket mcm ni dana, tklah seharian mengerjakan nasi kerabu dri segala sambal sampai kuah tumis belum lgi ikan atau ayam berbaloi kan beli yg peket mcm ni

Raihanah Ahmad said...

senang tu, dan nampak pun sedap

Inani Hazwani said...

Wahhh macam nak beli aje. Beli dekat mana kak?

shalimar yusof said...

wow macam menarik niii

norhidana miswan said...

k Aizamia- ko diet mmg lah kak

Mommy Cici- betul3 tuh

k Qhaifa Nur- hehehe itulah semua nk segera skrg nih

en Mazlan- panjang pulak namanyer bila translet bahasa jawa ek

k Nooriah- hehehe itulah, nmpak simple tp rumit nk bt kan

k Raihanah- alhamdulillah... sedap utk tekak nih

Inani- kwn akak jual nani... tak tau dia dpt kt mana

Shalimar- mmg menarik tertarik

hainom OKje said...

Senang dah sekarang ek Dana. Semua boleh dapat dari paket segera.

aryan azra said...

senang lah dah ada yg segera macam tu, akak pun boleh try masak nih