teman2....

Wednesday, December 24, 2014

akhirnya sudah tiba masanya.....

as salam sume kwn2,

arini aku takmo bt WW tp nk bercerita banyak ngn korang.  Mlm ni makngah ngn maktek nk balik kg, depa naik bas je balik kg. Jimat duit sikit kan dari drive n arini jugak makngah nak balik kg terus, sebenarnya aku sentiasa doa dlm hati semoga hari ni takkan tiba, semoga hari ni lambatttt lagi.  Sebenarnya kalau boleh aku nk makngah cari keje kt kl je, duk ngn aku je kt sini tp yelah, dia tak betah duk kt kl yg terperap kt atas je, kt kampung dia bebas seharian duk melayan pokok2 rumput, pokok2 bunga n pokok2 buah yg dia tanam.  Aku harap abah aku boleh carikan keje kt makngah kt kg, keje yg dia minat.

3tahun lbh dia duk ngn aku jaga aiyan, dr aiyan baru umur  2bln lebih sampai skrg dia jaga aiyan. Malah secara jujur dia lebih banyak masa n lbh rapat dengan aiyan dr aku. aku tak tau camne nk jwb bila aiyan cari makngah nye, sbb tiap apa yg dia buat msti dia akan panggil nama makngah nyer.
`anyah, aiyan lukis nih, cantik tak?`...
`anyah, aiyan nk tgk omen.... anyah omen dh mule....
itu antara ayat2 aiyan seharian, dia lbh banyak panggil makngahnyer dr panggil mama nyer

masa bt ntry nih pun air mata aku jth mcm hujan... huhuhu
aku nih nampak je mcm garang tp hati aku mcm jeli...
walaupun kadang kami  berselisih tp aku kenal adik aku nih, dia mmg lain skit dr yg lain, dia lebih pendiam, lebih banyak memendam bkn outspoken mcm aku n maktek.
dia dh 27thn tp masih solo, beza 5thn dr aku.

aku sentiasa doakan yg terbaik bt makngah, hrp kalau ada kelapangan dia boleh dtg kl pi bercuti sama2 ke... or jenguk2 aiyan



makngah yg belah kiri tuh

yg perempuan no4 n lelaki no5 n yg bongsu

potret raya aritu...

masa ni aiyan baru 2bln lebih, 1st time msk ward n tau dia ada vsd, lps ni trs makngah jaga dia

masa aiyan dlm6 bln  ke 9bln kot, mmg aiyan kurus sgt2 masa nih... 


masa nih umur aiyan 2thn lbh dh... nmpak sihat je masa nih kan


dia yg jaga aiyan lps operate sampai dh betul2 kering n bersih luka2 aiyan... 


smpai aiyan dh besar skrg niih, kalu aiyan selsema mmg kuning lah idung makngah boh kunyit...


p/s: walaupun ujung minggu nih nk join family day opis edy tp hati aku ttp sedih....

15 comments:

Kakcik Nur said...

Masa apakah yang sudah tiba itu Dana? :)

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- maaf kakcik, skrg nih udah selesai edit baru panjang cite nyer... nnti kakcik jenguk lg ek

Aida Salleh said...

Sedihnya...kesian aiyan....mesti aiyan rindu makngah dan makngah pun mesti rindu aiyan jugak. huhuhu...

kak dana, lepas ni I should call u Dana jer sbb u r younger than me. Oh mannnn....malunya..huhuhuu....u can call me aida or kak aida. Sdpnya berkak dana selama ni rupanya kita lagi tua. hahahaa...Sorry dear. Org bujang mmg camni selalu perasan muda...hehehhe...

Kakzakie said...

Allahh... kenapa kakak pulak yg berairmata sama. Kakak tahu makngah pun mesti sedih juga nak tinggalkan Aiyan yg dah dijaga sekian lama.

Moga ini yg terbaik buat semua.

Kakcik Nur said...

Semoga Makngah mendapat kehidupan yang lebih baik seperti yang diimpikannya. InsyaAllah...

Aamiin...

Fatin Mraz said...

aiyan dah besar

Ibu Lala said...

Nak nangis jugak. Kenapa makngah nak blk kg dana. Ada yg terasa hati ke. Alahai sian kat aiyan. Sape nak jaga dia lepas ni. Untung ada adik beradik kan.

NEKCIK said...

mesti aiyan akan tercari cari makngah...makngah tu pun sedih sebenarnya..iyalah dari kevik sampai besar fia jaga

norhidana miswan said...

K.Aida.. its oklh..tp akk nmpk muda la dr dana nih

K Zakie... huhu tulh kn kak... tp dana redho

Kakcik Nur... amin2 hrpnye gtu lh

Fatin... aah dh mskin bnyk ragam jgk

Ibu Lala... mkngah nk blik kg sbb dana nk antar aiyan ke taska.. xkn dia nk duk saja kt umah..dia pn bosan

Nekcik.. itu dh semedtinye

mardiana abu darin said...

Oohh...taouchingnya...so sad! Mesti Mak ngah pun sedih nak tgalkan ayan...yelah...dulu Adik akk pun pernah jg anak akk bezenya sekejap je...lebih kurang7 bulan. Tapi tu pun dah terasa. Hopefully Dana blh tempuh semuanya dengan baik. OK!

Najib Ariyan said...

betullah... touching sangat... tapi hidup di kampung walau serba kurang takleh nak banding dengan di bandar... kampung jauh lebih tenang... kadang sampai peringkat bosan tahap gaban...

Qaseh Vee said...

doakan yg terbaik utknya , beri sokongan . mungkin dia dah ada plan utk kehidupannya ... mungkin juga jodohnya ada di kg ...

aizamia3 said...

Tentu dak Aiyan tercari-cari lepas ni.. akak yang baca ni pun sedih.. huhuhu.. bertabahlah ye aiyan..

Cho Zila said...

ala akak pulak rasa sedih.. ..terasa akak kehilangannyer... kot idak kisah dia selalu adakan... moga apa keputusan nyer adalah yng terbaik...

hainom OKje said...

Sapalah tak sedih Dana .....dah duduk sama sama bukan sekejap, lama tu....
Tolong jaga anak kita lagi..... tp dia pun nak jugak satu kehidupankan Dana....Tak pelah bagi dia peluang. Kalau rindu datang jerlah KL tengok Ayyan