teman2....

Monday, May 5, 2014

kenapa jumaat diam membisu...


as salam sume kwn2,

maaf yek minggu lps last bt ntry hari rabu.... kamis kan cuti jumaat lak keje tp aku kan dh cite kt korang kene bwk hero nih... camne aku nk handle keje sambil jaga dia, nsb lah ada kwn2 kt opis nih yg boleh tgk2kan dia kejap2... itu pun halfday aku dh balik umah... tak tahan wei nk jaga dia kt opis nih... udahla bos tak jd cuti, mana nk setel keje yg melambak atas meja, mana nk tgk dia, nk ngejor dia... dhla pnadai bukak pintu blik aku, pastu lari pg blik2 lain... nsb lah pintu utama opis aku berttp kalu tak... mmg ntah mana2 lah dia lari... 

bilik aku pun dh bersepah mcm tongkang pecah, nsb lah akak cleaner tuh ok je nk bersihkan... huhuhui


tgk... dia kt opis paling popular... sume org nk cuit, nk cium peluk dia

pndai duk kt kerusi sambil bt gaya mcm bt keje

port dia belakang aku je... nsb ada tepon lama nih... bagi dia buat main, tp kejap je lah baik nyer

mule2 sampai baik lah menulis pastu takde nye,. segala menan aku bwk utk bg dia diam

p/s:  baju raya dh siap tp mls lak nk mule menjahit... aduhla dana2

13 comments:

Kakcik Nur said...

Teringat dulu kakcik pernah bentang tikar bawah meja opis untuk anak tidur!

cheq da said...

Hhihi..camana ni la dana kalu pengasuh xdpt nk jaga..terpaksa bwk pi tempat kerja..huhuhu

lieyalatif said...

kehkehkeh...aiyan jadi assistant mama yeak...lawak jek aku bace pandai bukak pintu bilik tu n lari keluar heheheeh...budak bijak panjang akal mmg mcm tu dana...suke explore heheheehe

aku belum penah lagi bawa dayyan gi opis....kalo si mia mija tu mmg dah selalu sgt dulu...

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- hehehe dana meja kecik kakcik kalu tak boleh bentang tikar gk

Cheqda- itulah, mau fengsan kalu selalu2

Lieya- aah assistant lah sgt, pnt ngejor dia wei... udahla takmo duk diam... ada je dikejekan kt blik aku...

Fieda Zan said...

hari tu ada gak awa zahirah ke opis.. habis tempat explorer.. dah dah opis sempit brg banyak.. huhu sukala dia nak ' mengemas'

hainom OKje said...

Ohhh...akhirnya jadi jugaklah si Ayyan ni ngikut yeh Dana....hehe...Alah budak ...biasalah diamnya mmg kejap jer

Nafira usof said...

Salam Kak Dana..
samalah.. zura x boleh wat keje kalo bawa anak masuk opis.
pernah sekali bos mintak masuk keje hari ahad. bawa anak2 n suami skali.
kalo bawa anak2 jer.. jawabnye x jadik keje. hahahaha

ros_reeza said...

eh, dah kenapa telefon ada kat bawah tu :) hikhik

norhidana miswan said...

Fieda- itulah bdk2 nih, mmg lah suke mengexplore benda baru

k Hainom- jadi kak, nk tak nk kene bwk jugak... mmg pun rasa nk nngis, nk bt keje pun tak boleh

norhidana miswan said...

Nafira- salam dik non...

hahaha, itulah dia tak kire lah anak laki ke perempuan sama je dia nyer ligat kalu msk opis sekali kan

Ros-reeza- hahaha bg dia konon bt main lah, tp kejap je dia main tepon tuh pastu kite gak yg kene usik

lizz said...

Amboi ayyan seronok ikut mama yek...boleh kaco mama hehe....dah lama anak2 tak ikut pi opis maklumla jauhkan...kalo bebudak ni ikut asik lapo jek maknyer beli mcd baru duk diam....

UmmuAidan-Arissa said...

Oh ayyan dah ikut mama berkampung kat opis yer..memang akak dpt bygkan budak2 besar dia tuh mmg tak lekat duduk tambah2 kalau terkurung...

norhidana miswan said...

Lizz- pasni hrp2 tak pyhla bwk dia pg opis lg... tak sanggup lizz oi

k Ummuaidan- itulah kak, lasak mcm apa