teman2....

Wednesday, May 7, 2014

WW mekasih mak

as salam sume kwn2,

maaf semalam tanpa entry, tp aku ttp dh jln2 umah korang... tp blog picisan cam aku nih ada entry ke tak bkn ramai pun yg belek kan...huhuhui

ole2 dari kampung, mak kirim kt adik2 ku... mekasih mak, i lep u



serunding kelapa, nenas, daun ubi, daun limau purut, limau kasturi, ulam raja, bunga kantan, nenas sume tuh tnm tepi umah je... oh ye ada  juga ada rempeyek kacang tnh with bilis...

ni mmg sgt sedap, spesel sgt... nk bt sndiri mls

juga kari ikan mables mak.... 

p/S: arini lwt sikit jln2 umah korang, aku ada kursus yek

12 comments:

lieyalatif said...

bestnye dana....moms cooking always the best kan...dpt ole2 hepi gileee rasenye...

serunding kelapa tu paling aku tergoda...rebus nasi impit..buat lontong kering ngan lauk2 lain..umangaiii sedapnyeee!!

cheq da said...

Biasa serunding kelapa nk buat pe tu dana..tahan lama x

Nafira usof said...

Salam Kak Dana~
Alaaaa.. nih jeles nih. dapat ole2 dari kampung. mana ade ole2 yang boleh lawan ole2 dari kampung kan~ lebih2 lagi masakan mak kita.. huhuhu.. rindunye nak balik kampung.

pertama kali Zura tengok serunding kelapa ni tau~ tak pernah tau pon selama nih ade serunding kelapa. macam mana cara makan nye kak?? sama jugak ke cam makan serunding daging?

sedapnye kari ikan tuuuu.. rindu lah nak makan ikan keli masak tempoyak mak zura.. terbaik jugak!!

Acik Erna said...

assalam Dana..tu serunding ke urap..

UmmuAidan-Arissa said...

cakap kat mak dana sedap2 tu kirim lah kat fiji jugak yer..jgn sikit2 tau kirim byk2...heheh

norhidana miswan said...

Lieya- betul3 tuh lieya, perkh itulah dia, ujung minggu nih nk rebus ns impit

Cheqda- bt mkn ngn nasi boleh, bt kuih boleh... mcm serunding2 lain jgk

Nafira- w`salam dik... hahahah betul lah tuh. serunding kelapa selalu org johor je yg buat... mkn ngn nasi or pulut mmg terangkat lah

Acik Erna- itu serunding tuh acik, kalu urap ada sayur2 ulam nyer

k Ummuaidan- heheh kalu nk antar ke fiji tkt berkulat lak serunding nyer kak hehehe

Kakzakie said...

Serunding dah ada tinggal buat pulut kuning aje Dana. Sedapnya..

Daddy Ziyyad said...

kari tu mmg nampak mabeles!!

norhidana miswan said...

k Zakie- dana bedal ngn nasi pns2 pun layan nih kak

Daddy ZZZ- betul2 mmg mabeles sgt doc

Tihara said...

serunding kelapa tu akak suka sangat!
kalau kenduri rumah orang jawa, dia bagi bontrot dan mesti ada serunding ni.. :)

nurbijen said...

best nyer dana dapat makan hasil tangan mak... semua nampak sedap... nyum nyum...

Mimi Azirah said...

Sedapnye..nyum nyum...