teman2....

Monday, October 8, 2012

bile Aiyan tlg mama bt epok-epok

as salam sume kwn2...

selamat hari isnin sume kwn2, arini monday blues lah... tensen... dhla Pn Emy mungkin mc sbb anak dara nyer si suri dalisa tu demam campak... mmg bosan lah, dhla bos aku pg2 lg dh kecoh ngn elaun pakaian rasmi menghadiri istiadat, tp yg dpt pingat tu bini dia je hehehe...

mls bebel panjang, meh lyn aksi si bujang tlg mama bt epok2 @ karipap

muke comot ngalahkan org keje kilang tepung

sabo je tgk dia tumpahkan tepung tuh... syg2

gambar sblum msk lupe amik, gambar udah msk adalah... tp rupe adalah tak lawo ek

inti yg lebh tu try buh dlm wantan....sedap...

p/s: duk kl nih tingin nk mkn apa2 mmg bt sndiri jelah... kadang nk beli rasa tak sama cam bt sndiri kan

29 comments:

mama aryan said...

seronok ye buat keje ada yg membantu..hihi

lieyalatif said...

wahhh aiyan nak jadi chef ke ni heheeheheh...abis hah muke bertepung2...tapi comel ko....sonok kan aktiviti masak2 ni ngan anak nie....walaupun ade yg mengaco tapi riuh rendah tu laaa yg menyeronok kan kite kan.....

beb, nampak sedap epok2 ko...aku mmg tak reti buat...

norhidana said...

mama Aryan- mmg seronok sgt, heheheh

Lieya- chef pengaco hehehe, mmg seronok tp kalu tak dgr sore aku jerit2, sore dia jerit2 bile tak bg kaco org... hehhe aku epok2 biasa retilah, yg pusing2 tak reti

Cho Zila said...

sedapnyer epok-epok aiyan yang bikin.... besar nanti leh join master chef....
sedap yerk buat wantan.. akak kalau wantan suka udang...

ct rahani said...

alololo rajinnya aiyan tolong mama yer.. nak jadik masterchef ek.. hehehe.. rajin dana.. daku x penah kot wat karipap.. klu nak makan beli jer.. hehe..

Qhaifa Nur said...

buat sendiri hati pun puas...
dah 2 dpt pulak kuantiti yg banyak, makanlah sampai habis.....
bab tolong ni, x payah ajak aiyan sure ringan tangan punye he..he..

mamyharraz said...

rajinnya aiyan bantu mama..habis tepung calit kt muka tu heehe kiut.

sedapnya kak..nampak tgh kelaparan ni amatlah menggoda imanku :")

norhidana said...

k Chozila- hehehe masterchef la sgt kak, dana wantan sembarang pun ok kak

Ct Rahani- dia mmg sgt ringan tulang ct, tak pyh mintak tlg dh nk tlg, mmg blh beli tp kalu bt sndiri lg puas mkn

k Qhaifa Nur- betul tu kak, lgpun kt umah dana ada ramai org, bt sndiri ramai blh mkn, pastu blh simpan dlm peti ais kan...

MamyHarraz- hehehe dia mmg rajin sgt2 le... pantang sgt2

Kakzakie said...

Kalau tak bagi mesti merajuk lagilah tak boleh jadi epk-epok tu Dana. Biarlah janji bahagia:)

norhidana said...

k Zakie- hehehe dia mmg, pantang tak dpt tau nyer menjerit je... ntah ikut pangai sapa ntah

lizz said...

ololo comelnyer dier... dah macam lumur bedak kat muker tu yer...seronoknyer aiyan nbuat epok2 yer...1st time dgr epok2

cHeRyNa PiReS said...

haaaa...yg last tu akan dicuba!!!
mesti cuba...sebab tak pernah buat..
kulit wantan buat sendiri eh?

model tu kiut la...tumpang hulur tangan masuk skrin nak cubit pipi dia.

norhidana said...

Lizz-hehehe epok2 ni org johor je yg panggil camtu

Cheryna- hehehe beli je wantan tuh, tak rajin nyer akak nk bt...model tu mmg cute sgt2

Citarasa Rinduan said...

dana....
bolat ala2 chef lah.. kikiki. kak tau, awak pasti dh duk hari2 mai CR kannn.. hehee

wah !!! bini bos dpt pingat. nama dia apa. kikiki.. ku mengibukkk

Alin In D House said...

chomei yer aiyan nie. gewam tgk. ala kak meleleh air liur tgk karipap yang sedap tue...

NM02 said...

aku suker pakaikan anak aku bedak banyak2... hahaha

Dee said...

membantulah sgt tu kan..hahaha...penuh tepung..

izzah said...

Salam kenal...
Seronok yek bila boleh buat keje rmai2 walaupn yg kecik tu xmmbntu sgt pn kn...seronok tgk aksi si kecik comel ni....

Acik Erna said...

assalam dana..rajin dana buat sendiri karipap..acik selalu beli je..kurang rajin kalau buat karipap ni

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

rajinnyer dana buat karipap sendiri.. akak dah pencen.. usahkan nak buat utk jual... utk mkn sendiri pun dah mlas.. hahaha...

re: nak merajukkan pd siapalah dana oiii.. hehe... akak jarang update sbb jarang bereksperimen resepi2 baru.. kalau dah resepi2 biasa masak campak2 mcm malas je nak amik gambor.. tu yg jarang2 update tu... t.kasih rajin jenguk blog akak ye dana..

JaSSNaNi said...

aiyan pun pandai tolong mama kan.. tak per aiyan.. camtu baru nampak aiyan tolong.. kalau tumpah2.. kalau tak de.. mama kata aiyan tak tlg kan.. hehehehe.. sedap epok2 tu ye dana.. nampak crispy.. wahhh dah cuba wantan ye.. sedap tak? puas makan kan.. :)

Qasey Honey said...

haa tu dia...habis penuh tepung 1 muka...xpe nti dh besauuu leh jd cheff ehh..leh tlg emak wt blog..hehehe

sedapnya nmpk karipap tu...suka mkn karipap..tp nk buat yg ampuun malas...sbb xgeti nk klim tepi tu sdri..kemas n cantik klim karipap tu..ade lg x..bak singgit 3 ehhh..hehe

norhidana said...

k Ayu CR- heheheh... chef pengaco tu kak...alah kak pingat tnpa gelaran tkde mende nyer

Alin- heheheh meh2 dtg umah akak dik

kak NMO2- hehehe tp aiyan dr kecik dana tak penah pakai bdk,sbb dulu klt dia sensitif

k Dee- hehehhe mmg membantu sepahkan umah

Izzah- slm kenal, tq sudi singgah... mmg seronok sgt

norhidana said...

Acik Erna- w`slm acik,kadang2 je acik rajin nyer tu...selalunyer mls

k Ratna-ehhehe akak tu lain, otai bt karipap...dana kadang2 je... hehehe nnti dana request lah akak bt resepi yg pyh2

k Jassnani- heheheh dia mmg pantang nampak org nk bt apa2, laju je dia... sedap mkn wantan tu cume selalu bt skit2 je kak

Qaseh Honey- heheeh... insyallah,... dulu belajar kelim epok2 tu ngn tanah liat tau ehhehe...

nur anis said...

habis aiyan dah mandi tepung..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ada pembantu cilik tlg mama yer hehe

peparidsign said...

Comel je berbedak tepung ya Rayyan? Rajin kan ko adik Dana? Buat akak terliur nak buat karipap sendiri hehehe.. bila la masa nya.. huuuuu

lelamaisara said...

saya kalu buat kueh dgn anak mule2 seronok lelama macam nak naik hangin je...hahhahaa

intan_blur said...

pandainye akk buat..akk bkn nak bg resepi..;(