Wednesday, April 24, 2019

WW air oh air... opis kita takde air oooo... oh air

As salam semua kwn2,

Tahun ni dh bermula dh, kes takde air...

Opis ngn sekolah aiyan antara kawasan terjejas tp area umah kami selamat.
24hb sampai 26 hb, fuh 3 hari tuh
Selamat berjimat2 dengan penggunaan air ye kwn2, semoga sabar menghadapi masalah ini

simpan air mentah kt pantry
utk masak air ke apa , simpan jgk

kt toilet opis... simpan sikit

simpan utk  kegunaan aiyan kt toilet opis



14 comments:

Kakcik Seroja said...

Aduhai...kalau tak ada air memang segalanya jadi rimas...

Mrs. A said...

Bertabahlah ya Dana.
Sehingga Sabtu kalau tak silap.
Jangan ada yang ambil kesempatan tiba-taib air sirap naik harga sudah.

norhidana said...

Kakcik Seroja- betul tu kakcik, hari pertama ni tahan lg lah sbb ada lg bekalan nya esok lusa tuh yg parah

Mrs. A- tulah kak, sabtu tu tak kisah sbb cuti duk umah, time keje tu yg dirisaukan... nsbla umah kami tak terjejas kali nih... tulah jgn air sirap ke air apa2 jd mahal udah

Ujie Othman said...

sehari takde air pun dah terasa seksanya..ini pulak 3 hari. Harap2 tak sampai 3 hari dah boleh ada air semula lah.

ray said...

omg i feel you. risau ni air xde jugak. berpuluh botol kitorg tadah hahaha
dah lama smpi hujung minggu

norhidana said...

k Ujie- betul tuh, nsb la cuma siang hari, kt umah ada air... klu tak mmg rungsing

Ray- tulah, hrp perut tak meragam lah ye hehehe

Azian Elias said...

akak dah tadah segala tempat dah.. lama punya tong pun ada lagi. boleh lah pakai..

norhidana said...

k Azian Elias- umah akak p un kene jgk ye kak? dana umah selamat tp opis lak yg tka selamatnya

AzianKhalil said...

kalau ada anak anak kecik..mmg susah takde air ni. kalau dia kata nak mandi...bukannya boleh dihalang halang...

Warisan Petani said...

Takde air 3 hari?
Boleh fengsyan

paridah said...

TAK ADA AIR MMG MASALAH KENA CERMAT GUNAKANNYA

ejulz said...

Kesian..

norhidana said...

Azian Khalil- tulah dia, nsb la cuma kt opis n sekolah aiyan, kt umah alhamdulillah ok

wak WP- heheheh tp dgrnya dh mula ada arini wak... lega

k Paridah- betul tu PI, kene jimat2 sikit

en Ejulz- tulah, kene terima lah redho heheh

Sunah Sakura said...

tu lerr, tengok gak status FB kawan2 yang duk area sana..semua kecoh pasal takde air tu..huhuhu