Monday, April 1, 2019

Kisah si Bongsu

As salam semua kwn2,

Tiba2 lak sehari bt 2 entry yek, alah kira ganti balik la 2 hari yg aku hilang tu, tahun ni niat nk dpt bt 200 ntry tau hehehhe...

Adik bongsu aku ni skrg tgh praktikal mengajar kt sekolah sampai bln 5, lps ni abisla dia diploma TESL 2 tahun kt unisza,  n kene amik degree baru boleh jd cikgu.  Dia ni ada masalah gastrik sejak dr sekolah lagi, jenis tak jaga makan gini lah jd nya.  Bila dia ddk kt umah aku, otomatik aku kene lah rajin masak, sbb dia kene makan banyak kali.

Pagi kene paksa mkn, pastu mkn tgri pun kul12 aku dh siap msk, klu tak kul 1 blm siap lg heheheh... pastu ptg lak kene bt kudap2 utk dia minum ptg, mlm pun kene mkn ontime gk.  kakak2nya penat dh suh dia jaga mkn tp tulah, bdk laki... lebihkan tido dr makan

jumaat pagi aku suh dia ajar aiyan bt latihan... tp dia sibuk main hp, sampai si aiyan bebel

lauk tgri jumaat, dia mintak aku mskkan lemak cili api bawal tp takmo pedas

kul 12.30 aku dh paksa dia makan... nsbla ok, siap bertambah 2 kali dia mkn

petang jumaat tu aku oder takoyaki nih, bt minum ptg... mlm tu kul 11 dia dh balik terengganu

12 comments:

anamizu said...

wahhh untung si bongsu ada kakak yg rajin tlg jagakan kesihatan adik dia ha hehehe

paridah said...

KAKAK YG PENYAYANG NI..MKN KENA JAGA KALAU GSTRIK SAKIT TMBAH SUSAH LAGI

Warisan Petani said...

Muda2 dah gastrik.
Kena jaga pemakanan, in syaa Allah boleh sembuh

norhidana miswan said...

Anamizu- masa dia ada kt umah ngn kita blh la jaga, bila dh balik sana kene lah jaga diri sndiri

k Paridah- hahahha kakak mana tak syg adik kan kak

wak WP- nk wat camne wak, udah tertulis takdirnya begitu... tulah kalau pandai jaga makan insyallah elok

ejulz said...

tugas paksu :)

norhidana miswan said...

en Ejulz- tugas dia mkn je... huhuhu, mls nk jaga mkn gini lah jd nya

Sunah Sakura said...

uishhh nampak sedap tuuuu bawal masak lemak cili api!

kita pun ada gastrik gak...kalo lambat makan, alamatnya habis laaaa

Mar Mansor said...

kalau ada gastrik macam tulah kan kena makan ontime. sedap takoyaki tu.

nurbijen said...

Bertuahnya si adik bongsu dpt kakak yg prihatin...

AzianKhalil said...

untung jadi adik bongsu....lagi untung dapat kakak rajin..hihi

mamapp said...

Alahai manja si bongsu ni

OKje said...

Nanti sambung degree kat Unisza jugak ke Dana? Biasalah budak lelaki, tak tido, gadjet, game.... kita yg nengok dia ni naik rimas ek...
Mau pulak dia mintak lauk suruh masak ye Dana... kira nak manja manja ngan kakaklah tu...