Wednesday, April 17, 2019

Sambal Tempoyak

As salam semua kwn2,

Harini DYMM Paduka Seri Sultan Perak akan dtg ke JUPEM, ada lawatan ke sini... 
Masing2 staf lelaki di wajibkan pakai lounge suit dan bersongkok. 

Masing2 warna kuning, karpet, kemah, segala2nya la hehehe... 

Ujung minggu aritu, nk mengabiskan tempoyak kt rumah, aku buat sambal tempoyak... mkn bertambah2 dilawankan pulak ngn gulai kuning ikan tongkol... 

Tempoyak + cili tumbuk= sambal tempoyak

menu hari sabtu 

ini lah yg jadi subjek utamanya

masak lemak kuning, ini dh jd lauk tambahan heheheh... 

12 comments:

nurbijen said...

Pergh, dapat lauk mcm ni harus makan 2,3 pinggan tanpa rasa bersalah

Lynn Huraiza said...

sedap tu sambal tempoyak...

norhidana said...

K Nurbijen- hehehe tulah kak, konon nk diet takmo mkn nasi... sedar2 makin bertambah nasi tu hehehhe

Lynn- tulah, sambal yg bahaya tuh

paridah said...

WAH SEDAPNYA PECAH SELERA

ShirVen said...

Tempoyak masak mcm mana pun tak pernah mengecewakan saya😁😁

norhidana said...

k Paridah- heheheh tulah kak, kalu takmo mkn pun blh termkn banyak nih

Shirven- betul tuh, msk apa pun mmg sentiasa membuka slera

Aryan azra said...

sedapnya sambal tempoyak, stok tempoyak dekat rumah dah habis nih

Warisan Petani said...

Selalu buat tempoyak kalau musim derian
Tapi tak makan tempoyak

Cik Rose said...

wahh meriah lauk gini . haruslah makan kan...

Sunah Sakura said...

masak lemak kuning tu nampak sedap lerrrr..kalo kita, konfirm menghiruppp

mamapp said...

Sedapnya pandai dana masak.. akak x reti

Siti Awadah said...

sedap makan gini.. leh tambah2 oooo.. lauk berhantu hehe