Monday, April 15, 2019

cik Ti oh cik Ti


As salam semua kwn2,

Selamat bertemu semula di hari isnin ya kwn2... 

Skrg ni kn musim hujan, tgri mmg panas terik tp petang tu mesti hujan kadang bwk sampai ke malam n pagi.  Mula2 ddk umah bwh ni aku rasa seronok, nk sidai baju senang, banyak tmpt, nk ke kereta pun dekat.... nk tanam2 pun boleh. Tapi.... 

Baru2 ni mula timbul masalah.... ada cik ti yg dtg menjenguk... mlm kelmarin dia masuk rumah trs ddk bwh sopa, nsbla masa tu aku nampak... laju je aku amik hanger n jolok2 bwh sopa. Dia pun lari keluar... 

Pastu sabtu baru ni, siang hari tgh aku lipat baju, aku nampak dia jenguk2, aku halau... mula2 dia lari. Tak sampai 5 min pastu dia jenguk lg... trs aku tutup pintu.  Pintu depan n belakang aku terpaksa tutup, gelap lah rumah aku terpaksa buka lampu nk bg terang... tingkap dahla cuma ada kt bilik. 

Semalam lps balik sarapan, gigih edy n aku pasang jaring2 nih kt grill depan n belakang. Grill belakang sblm ni tuan umah lama mmg dh pasang jaring2 halus nih, kali ni tambah kt depan... walaupun aiyan dok komplen kata mcm penjara, terpaksa lah. Takmo cik ti masuk umah n buat onar.


Mmg aku akan buka pintu nih luas gini biar udara msk n terang, sbb tu boh langsir depan tu

longkang tepi ni mmg tak bertutup... dr situ la dia muncul tuh... geram tul

gigih pasang jaring2 nih... tp takla sampai atas tuh... 

hrpnya takde lg lah cik ti jenguk2 depan pintu lg pasni... 

12 comments:

Aryan azra said...

bahaya cikti kalau dah dapat masuk rumah, aduii memang seramlah rumah lama akak dulu mmg byk cikti nih berlari-larian dlm rumah

Lynn Huraiza said...

aduhai... kalau dah ada tu cepat cepat la beli perangkap cik ti tu...

norhidana said...

k Aryan Azra- tulah dia kak, sblm dia try msk umah kene cegah dulu

Lynn- perangkap mmg ada dh... bt masa ni blm msk umah lg tp tkt jgkla

Akashah Kassim said...

Geram kalau cil ti da start explore rumah..makin sakit hati nanti.

mrhanafi said...

boleh pasang perangkap atau sangkar..

paling tidak boleh pelihara kucing yang ganas sikit untuk kejar cik Ti..

kalau tak macam tu...'abang Ul' akan datang...

yang nie jauh lebih bahaya

norhidana said...

Akashah- tulah pasal, bt masa ni dia baru skodeng itu boh jaring siap2 sblm ni dia berani msk tuh

MrHanafi- kucing tu tak berani lg nk bela, kang sapa nk jaga kucing tu pulak lahai...

ejulz said...

kene pasang perangkap.. hehe..

norhidana said...

en Ejulz- tikusnya tak msk umah lg... mmg dh siap perangkap kt belakang umah kot2 singgah kn dia

Mimie said...

Bila cik ti ada di kawasan rumah memang geram je kan .Sakit jiwa dibuatnya

norhidana said...

Mimie- itulah, kene waspada jgn sampai msk ke rumah

paridah said...

BELA KUCING SEKOR DANA R BELI PATUNG KUCING YG BOLEH MNGEOW HEH..HEH..

Sunah Sakura said...

kang dia panjat sampai atas tu macam mana? ehhh..hahahah