Tuesday, April 16, 2019

BELAJAR MENGUMPUL SETEM

As salam semua kwn2,

Korang semua mesti ada hobi kan, aku kalau hobi mengumpul... selain dr lipstik, baju n tudung aku baru belajar2 mengumpul setem.

Dulu2 masa awal2 kerja aku pernah suka mengumpul setem nih, tp lps tu jd mls nk kumpul, setem2 yg aku kumpul tu entah mana entah aku pun tak ingat simpan kt mana.  Baru2 ni aku mula kumpul semula setem2 nih, tp skrg susah dh nk dpt, kebanyakan surat yg aku dpt jenis berdaftar atau poslaju, jd mmg ssh nk dpt jumpa setem. 

Aku pulak tak la rajin nk beli setem kt pos opis walaupun pos opis dekat je kt sebelah opis. Kira aku kumpul suka2, je tp lama2 best jgk


Takdela banyak mana... tp kadang best bila nampak yg gambar lain sikit 

sblm2 ni aku ingat gambar bunga2 je... tp yg ni rare bg aku

setem ayam jantan ni bg aku paling rare aku pnh jumpa hehehhe... jakun sat

17 comments:

Mrs. A said...

Teringat zaman sekolah dulu.
Hehehe hobi skema ni suka kumpul stem.
Tapi ok lagi dari Mrs. A dan sorang lagi kawan tu suka kumpul plastik gula-gula letak dalam buku.
Bila dah banyak sangat mak marah buat apa kumpul sampah katanya.

Lynn Huraiza said...

sama la kita... dulu rajin mengumpul... la ni dah tak mengumpul dah...

norhidana said...

Mrs. A- dulu2 masa sekolah penah kumpul stem kak tp masa tu kumpul suka2 je... n koleksi dulu entah kt mana ntah...

Lynn- skrg ni baru nk mula semula... pastu rasa syg nape lah dulu2 tu tak simpan elok2...

ejulz said...

TERBAEK.. pernah jugak menceburkan diri dalam bidang ni dulu kala. hehehe

Mimie said...

Dulu masa sekolah saya memang suka kumpul setem. Sampaikan ayah saya belikan album setem dan bagi saya macam macam jenis setem dari luar negara .Sekarang tak tahu mana oergi album setem tu

norhidana said...

en Ejulz- mesti bnyak koleksi tuh

anamizu said...

eh Ana dedulu pernah jugak terjebak hobi kumpul stem ni! siap beli stamp album tapi dah lama sunyi sepi dah hobi Ana tu sbb maklumlah zaman canggih skrg ssh sikit nak dpt stem kan hehe

Ujie Othman said...

hobi akak suatu masa dulu..hihi
dan masih lagi simpan, walaupun tak giat kumpul yg baru.

dulu akak siap bukak akaun SODA dgn Poslaju. Langgan koleksi baru. Paling suka miniature stamp. cantik2!

norhidana said...

Mimie- sygnya... tp kalau dh ada kt album mesti masih lg selamat dlm simpanan tu cuma tak tau ltknya kt mana...

Anamizu- tulah, zmn2 dulu mudah kumpul setem nih...skrg nih dh makin susah nk jumpa...

k Ujie- wahhhhh ni betul2 punya pengumpul setem ni kak, siap link ngn poslaju... mesti banyak betul koleksi akak...

nurbijen said...

Dulu2 suka jugak kumpul setem ni.. tambah2 sebab ada ramai paypal dari beberapa negara.. seronok tgk mcm2 jenis setem...
Tapi tak tahu mana dah letak semua tu..
Baca entry Dana ni, cukup mengimbau kenangan lama.. ahaks!

nurbijen said...

Eh, bukan pay pal.. pen pal.. sahabat pena..
Paypal tu online shoppping... kakaka.. nampak sgt suka shopping online ni... sampai paypal dan penpal pun tertukar...

norhidana said...

k Nurbijen- hehehhe tulah psl, baru nk tanya gk kak paypal tu bkn yg beli online tu ke hehehe... dana dulu2 masa sekolah menengah pun mcm akak kumpul setem dr kwn2 pen pal tu lah... pastu siap boh kt album tp tak ingat mana ntah, dh keje kumpul gk tp entah ke mana2

paridah said...

WAH DH BNYK STEM YG DIKUMPUL TU

Warisan Petani said...

Dah boleh pass hobi ni kat Aiyan

Cik Rose said...

teringat memori lama... dulu rajin kumpul setem.. banyak juga.. sekaranf dah hilang dah.. huhu

Sunah Sakura said...

kita ada banyakkkkk setem luar negara..dana nak tak? nanti email kita alamat...kita pos!

sunahsakura@gmail.com

mamapp said...

Mama dulu pengumpul setem tegar juga tapi skrg dh pencen hihi