teman2....

Tuesday, May 5, 2015

masak2 di hari cuti

as salam sume kwn2,

selamat mula kerja lps bercuti 4 hari... mesti ramai yg msh mls nk keje kan, or ramai lg yg msh cuti nih.... aku tak cuti ke mana... duk umah je
jalan2 sekitar kl je  cuti aritu, papa pun keje sabtu jd nyer mls lah nk jln sgt

sbb dh cuti terajin lah aku nk msk kan....dari bermalas2 kt umah je

almaklum org tkde idea sgt, sbb tak pi mana2 kn cuti2 duk umah

menu cuti hari pekerja... nasi impit rendang daging, serunding kelapa n syr lodeh...
syr lodeh tu beli yek lain2 tu mmg msk sndiri

dinner bt ns impit goreng... request dr edy... sejak di perkenalkan oleh bini nyer dia pun dh jth cinta

ni lak sarapan pagi isnin...  nasi lemak simple sajo... 

ptg isnin tuh tingin lak nk bt pengat pisang nih... gigih suh edy cari pisang nangka... 

p/s: tak sbr nk tunggu 18hb sampai 24hb... bos pi holiday yeyeh... aman hidup ku

9 comments:

norey said...

hari ni pic makanan..semuanya nampak terliur dana..hehehhe

Acik Erna said...

lamanya tak buat nasi impit goreng ni dana...acik pun suka

saly said...

Rendang sayur lodeh ..mm sedapny.. terliur tgok pengat pisang nangka tu.kan..karang.. kena buat gk ni..hiii

mama ila said...

wahhh rajin Nye masak2..hehehe..ila suke sangat kuah lodeh....hahhhh..nasi himpit goreng lum pernah rasa...Nampak sedap sangat..alahaiiii..kat mana yer ada jual kat ganu...hihihi..nak try!!!

norhidana miswan said...

k Norey- hehehe tak terliur pun bt2 terliur kak

Acik Erna- itulah kak, klau teringin kene ada special ocasion kalu saja2 pyh la kot nk membuatnya

Saly- bt awak tu rajin cpt je jadinyer...

Mama Ila- sedap ila, cube lah... tp kt ganu takde kot... kalu johor mudah la jumpa

Azian Elias said...

Nasi impit goreng tu yang tak tahan tu. sedap nyeee..

cheq da said...

Dana share resepi nasi impit goreng tu..mengancam jea tgk

hainom OKje said...

Dana...okje pun selalu gak buat nasi himpit goreng kalau tak habis.... mmg terbaek!

Amboii 2 bulan sebelum raya dah masak lontong hihi

norhidana miswan said...

k Azian- hehehe org johor msti biasa bt kan kak

Cheqda- hehehe sama je mcm bt ns grg kak, esok dana share ek

k Hainom- hehehe... itulah kak, saja tingin