teman2....

Thursday, May 7, 2015

Photo diary n resepi ns impit goreng

as salam sume kwn2,

selamat hari khamis... cpt bebeno udah hari khamis yek, almaklum mule keje hari selasa kan...
Arini kt JUPEM ada apc 2014 bt kt dewan LJT kt tmn melawati nun, jd bos2 sume takde lah... rilex skit... tp ptg kang ada lah bos aku msk opis tuh

nk share ngn korang resepi ns impit goreng tuh...

bahan2 nya:

Nasi Impit (aku pakai yg kecik2 tu potong 4 je)
perencah ns grg adabi (paste)
3 ulas bwg putih ( tumbuk)
1 biji bwg besar (tumbuk)
10 biji cili api (tumbuk) kalau tak suke pds blh kurangkan
2 biji telur ayam
100gm isi ayam ( boleh jgk di ganti atau tambah seafood lain)
1 btg lobak di dadu
segenggam kacang buncit potong halus
1 sudu besar kicap jalen ( aku pakai yg lemak manis)

Cara Masak:

- tumiskan semua bahan yg tumbuk tuh... sampai naik bau
- pastu masukkan isi ayam tuh
- bila isi ayam dh msk masukkan syr n perencah ns grg adabi tuh
- masukkan kicap n nasi impit tuh... kacau2 hingga rata bumbu tuh ngn ns impit
- pastu buat lubang kt tgh2 ns impit n masukkan tlr.... kacau2 telur tuh sampai rata yek
dlm 5minit bile dh msk boleh matikan api n hidangkan... siap


gini lah rupe ns impit goreng tuh... ni aku boh tlr sebijik je sbb itu je yg tinggal...
 kalu 2 biji lg sedap
dh tergile beli brooch kt geronok pin pulak... aku suke brooch yg clip tuh... pesem mcm dollu2 tuh tp senang nk pakai

hari ahad baru nih, saja2 tingin nk lunch sini... nsb tak ramai org


sodap betui patin tempoyak dia, udahla beso... itu share ngn edy tuh... puas hati mkn situ

siap dpt sekerim malaysia free lg... walaupun pendek2 tp sodap
hari isnin bt aktiviti ngn aiyan... main gunting2 tampal2... 

isnin mlm tuh maktek balik dr kampung... bwk ayam pencek msk kicap perkkkkh mmg terbaik lah mak aku msk

kerepek ubi sira pds mak aku buat... mmg torbaiikkkkk 

 p/s: serabut betul lah time2 opis bwh ni bt renovation... tak aman hidup nk bt keje kui3...

11 comments:

Cho Zila said...

oooo sonangjerkan.. der tengok resipi mudah nak bawak bekal gi keje...

Cho Zila said...

GObang maju kat mana yerk...
dana.. akaknikan selalu tengok fb dana tau.. tu yang sekali2 jer mai sini..

norhidana miswan said...

k Chozila- sonang je kak mcm bt ns grg tuh...
gobang maju tuh kt sri rampai kak... try la ke sana

norey said...

pic makanan tu mmg terliur la dana...terus terasa lapar....

cheq da said...

Tq resepi nasi empit goreng tu...

nur anis said...

gobang maju!!! sedap...

mshazadoes said...

ice cream malaysia tue...slupppp !!

wahida said...

sedapnya nasi impit goreng tu nok...tq share resepi..nanti nak try buat la...
bahan kat rumah semua dah ada, nak kena beli perencah nasi goreng la pulak..

norhidana miswan said...

k Norey- hehehe asal makanan je comfirm terliur kn

Cheqda- sesama kak

Nur Anis- btl3 tuh

Mshazadoes- sdp lyn time pns2 ni kan

k Wahida- cube jgn tak cube kak... semudah abc

Bbwana adienia said...

Buat wana lapar malam2 ni tengok tau..huwaaa

hainom OKje said...

Budak kalau suh menggunting mmg suka kan Dana...

Rajinnya mak Dana buat serepeng podeh tu...