teman2....

Tuesday, May 12, 2015

pendatang asing

as salam sume kwn2,

korang biasa tak, bukak2 pintu ada tetamu or pendatang asing menunggu?

cerita nye gini, hari ahad lps, masa tu edy bukak pintu nk letak sampah kt luar sebelum buang kt bwh... tup2 ada kucing msk umah... aiyan apa lg terus nk di cekup nyer lah kucing tuh.

Anak bujang aku tuh kn suke kucing... tp jinak lah kucing tuh... kebetulan aku nk msk ns goreng... kt umah takde ikan yg dh grg, bilis pun aku tak goreng lg... yg ada ikan kering rangup... gaulkan nasi ngn ikan kering rangup tuh n bagi air... org tua2 kata kucing penjemput rezeki, aku anggap jelah bg sedekah kt kucing tuh... aiyan pun suke dok lah usap2 bulu dia msa kucing tgh mkn

pas mkn tuh time kami bukak pintu je msti dia dtg jenguk... gesel2 kaki kt aiyan...
tp dh 2 hari tak nmpak muke, kata edy nmpak dia kt bwh... agaknyer dia lupe camne nk sampai tingkat atas lg kot hehehhe... kucing3

Edy siap beli makanan kucing lg, kot2 kucing tu dtg jenguk umah kami lg, ada makanan utk dia...



berselera dia mkn... 

ni pun dia dok usap2 time kucing tu mkn



ni je yg ada tuk kucing... maap yek cik kucing
kucing tu dok lepak kt kotak bekas brg edy tuh...

bersih je kan bulu nyer... 

5 comments:

norey said...

benar..kucing adalah haiwan kesayangan Nabi..mudahan rezeki dana sekeluarga makin bertambah... :)

wahida said...

itu pun dah cukup besar pahala ko dana...
semoga Allah merahmati dana sekeluarga...

Daddy Ziyyad said...

Insya Allah, murah rezeki nya...

Saya pun ada "bela" kucing pendatang..hihih

norhidana miswan said...

k Norey- amin2 kak\

k Wahida- hrp2 gtu lah kak... amin

DaddyZZZ- amin2, hrpnyer gitu lah doc... sya duk tkt 4 kucing jarang2 dtg...klu duk bwh senang lah nk menjenguk kot

SEINDAH SENYUMAN said...

saya suka kucing..

sudi-sudilah lawat blog saya
http://85mutiarabeauty.blogspot.com