teman2....

Thursday, May 18, 2017

photo diary #12 2017 versi jajan

as salam semua kwn2,

Salam khamis kwn2 semua yek.... 

Di tiap pagi khamis mmg gini lah, korek2 cari2 gambar2 yg ada heheheh... dasar sgt... 
Dasar blogger kecil2an... blogger yg tak tak di kenali gini lah hahahah

PD versi jajan, jajan tu mcm cemilan, makanan ringan2... utk minum ptg ke time ddk saja2 gitu kan.
Aku ni kn jenis org kampung, jajan pun pesen org kampung lah


Bergedil jagung... bila rindu n tingin nk mkn... rajin kn la diri buat

ni falafel... bkn aku buat, masa hari ibu ahad tu, aku suh edy banjer ns arab...
falafel ni kire jajan lah kt situ

Malam semalam ni dinner aku, mee grg basah... ni bkn jajan lah, ni makanan brt hehehhe

beli kuih bomb ni kt cafe, teringat zmn sekolah rendha dulu ni lah sarapan or jajan yg sedap sekali

masa pi felda tersang aritu, jumpa benda nih... kt sana mmg terkenal ngn sambal hitam nya

keputusan upu dh kuar, si bongsu tu dpt kt kuala terengganu... jauh nya 😊😊😊

aritu diaorg tayang gambar ni... durian belanda tanaman mak.... beso

15 comments:

Mrs Fuzy sweetsourleyra said...

Danaaaa...akk nak bergedil jagung tu....sila pos sekarang..hehe. Kuih bom tu teringat zaman kanak2 dulu...sedappp

Mrs Fuzy sweetsourleyra said...

eh akk pun ada tanam pokok durian belanda..harp2 cepat la membesar nk makan buah dia tu..hehe

aryan azra said...

begedil jagung tu,macam sedap sangat je dana..nak sepinggan hehehe

kuih bom tu memang legend la, kecik2 dulu suka makan, sekarang ni macam takde jumpa pulak

Inani Hazwani said...

Bergedil jagung tu first time Nani dengar. Heheh. Mee goreng kak Dana tu sedapnya!

wahida said...

kuih feveret aku jugak tu kuih bom tu...
tapi aku masa kecik dulu aku panggil tu cekodok gemuk...hahaha...

al - lavendari said...

saya pun gemar kuih bom itu sejak dulu sampai sekarang .. tapi org kg saya panggil kuih bola

Warisan Petani said...

Geram tenguk buah durian belanda tu.
Buat jus sedap.

hainom OKje said...

Tengok cemil cemilan ko tu, hakak pulak teringin bercemil cemilan Dana....
Nak makan apa ek?
Dana adik tu akhirnya pilih belajar mana?
Tak dapat asasi ke Dana adik Dana tu?

NEKCIK said...

Waduuuh bnyak nya makanan...enak enak bangat..
Mesti result BI adik Dana bagus..sebab tu dpt buat bahasa inggeris..tahniah

Amy Hilmirda Daud said...

first time dengar blogger kecil-kecilan tu dana... heheh.
febret akak kuih bom tu, suka cicah dengan sambal ikan bilis.

Nisa said...

Ya Allah, kuih bom masih ada lagi? Teringat zaman sekolah rendah, sanggup minta ayah belikan banyak-banyak sambil menunggu mama balik dari kerja. Miss those days!

Husna Rahman said...

pesen orang kg tu terlebih sedap tu kak..jangan2 main2 dgn orang kampung naaaa... hihi

tiga lalat said...

besar giler durian belanda mak tu kann., ;p

norey said...

tahniah buat adik..lepas ni kalau balik kerteh..boleh la ke kt..alang² melawat adik...

Siqah Hussin said...

Bergedil jagung eh. Biasa dengar bergedil kentang je. Hii. Kuih bom sedapnyaaaaa..