teman2....

Thursday, May 4, 2017

photo diary sebelum majlis nikah maktek

as salam semua kwn2,

salam khamis, tp rasa mcm ari rabu lak... almaklum masuk2 keje je jumpa selasa kn.

Nk cite psl majlis maktek tp kite ikut tema gini lah yek, lg mudah kan heheheh... sebenarnya gambar tak banyak sgt sbb masing2 bizi, lagi2 masa majlis.... masa sebelum tu ada jgk tp kami kt umah gaya rewang tu asal boleh je, segan lak sambil2 tak dan nk pegang sgt hp

Kite cite sebelum majlis tu yek, ari selasa kami balik kg.... rabu tu kami melawat arwah pakcik kt hospital kluang yg masa tu nampak ada perkembangan positif, mmg tak sangka dia pergi jua

Balik dr kluang kami singgah kt kilang kerepak kt simpang renggam... memborong kerepek la apa lg

Maktek ni jenis keras kepala n degil skit, dia  jugak jenis yg cerewet skit... semua hantaran dia nk bt sndiri, bilik pantin nk bt sendiri... last2 jumaat ptg tu satu apa pun tak siap.... bila aku dh bising2 baru lah dia setuju org tlg, makcik2 aku pun tlg bt hantaran bilik pnatin edy, adik bongsu ngn sepupu2 tlg hiaskan.... 
2 Beradik ni tgh sibuk memilih2 lg sedangkan dh ada 3 bungkus besar atas troli

Mak suh beli 2 ke 3 bekas je, jadi 5 bekas... abis ikut selera tekak kami kui3

mlm tu kwn maktek dtg nk menolong apa yg ptt, kami suh tumbuk inai 

mlm tu sebelum tido aku lah amik tugas pakaikan inai daun kt jari maktek

kami mmg saja nk pakai inai daun tanpa corak2 moden, suke ngn bau daun inai tuh
makcik2 kami yg mmg serba boleh, tlg buatkan brg2 hantaran

jumaat ptg tu baru mule nk hias bilik pantin sabo jelah kan... nsb lah ramai yg menolong
mlm majlis tu jumaat mlm sabtu, boh lg inai kt jari, nk bg lg merah... kali ni pakai inai instant

sepupu kami, aku paksa dia tlg kalau hrpkan aku mmg tak siap lah

aku terpaksa boh inai kt kaki maktek.... ni bkn free ngn pengeras tau


p/s: Sabtu ni majlis kt pihak lelaki lak di raub pahang, kami gerak dr kl jelah... yg dari kampung tu gerak naik bas... mintak2 semua selamat hendaknya



7 comments:

Warisan Petani said...

Selamat pengantin baru maktek

Inani Hazwani said...

Wah banyaknya kerepek kak Dana. Rindunya nak pakai inai macam tu

Mrs Fuzy sweetsourleyra said...

meriah bila kenduri kat kampung ni kan..rindu nak merasa mcm tu tp kat kg husband akk dh ramai yg dh kahwin..hehe
semoga mak tek dan suami berkekalan hingga ke Jannah

norhidana miswan said...

En WP- makasih

Inani- banyak tp kejap je lesap bila dh di boh dlm balang utk boh atas meja tetamu nani, akak pun tak sempat pakai inai daun tuh... bizi

Mrs Fuzy- kt kampung meriah cara lain, kt bando meriah nya lain kan kak...
mekasih kak doakan maktek

LYAfrina said...

Meriahnya. Seronok bila ada knduri mcm ni..time ni lah msing2 sepakat berkumpul

hainom OKje said...

Menjelang hari pernikahan nilah yg seronok kan Dana walaupun bizi...Masing masing bizi. Penganti lagilah berdebar tak sabar nak jadi isteri. Kakak pengantinlah penat sikit hihi

Norhayati Mohd Isa said...

Malam berinai ni yg best Dana..
Anak2 perempuan yang suka..
Semua dok menghulur jari utk berinai hihihi..

Akak pun suka inai daun..
wangi baunya..