teman2....

Monday, October 31, 2016

layan ikan patin tempoyak

as salam semua kwn2,

salam isnin yg ceria

Semalam gantung periuk dr pagi sampai ke malam kih3
Sabtu pun sama kebetulan edy tak keje sabtu...
Semalam tgri ada perjumpaan ngn teacher aiyan utk setengah tahun ke 2
alhamdulillah semua ok cuma teacher suruh aiyan buat latihan matematik ngn menulis...
kt umah mmg ajar dia menulis n mengira... semampu dia lah takde sampai nk nganto tusyen

Lari tajuk lak...
balik dr sekolah aiyan, edy kata tingin nk mkn ikan patin
ingat nk pi gobang rupenye kedai lain

Restoren Temerloh Catering
Sebelah Wangsawalk
Wangsamaju

Kami sampai dlm kul1 ptg mmg ramai org tp nsb ada lg tempat kosong...
Org yg tingin nk mkn ikan patin tempoyak mmg beria lah... aku amik lauk biasa2 je
Bg aku masak tempoyak dia sedap, ikan pun tak rasa hanyir or bau tanah... tak reti nk komen lebih2 sbb aku bkn peminat sgt, mkn tu mkn tp biasa2 je

masa nih tgh tunggu papa amik dia punya makanan... punya la lama

org yg ngidam ikan patin... sampai 3 jenis lauk dia amik, ikan patin tempoyak, tlr itik msk lemak ngn keli grg... 

suke tapai pulut dia... manis sedap sgt

mmg layan makan nya... 


24 comments:

Mommy Cici said...

wangsa maju? wah boleh terjah la ni. husband peminat patin jugak. kita makan takde perasaan pun >,< hahahaha

Diana Rashid said...

Sya kalau masak tempoyak ni dengan ikan kembung pun saya layan..hahahah

hainom OKje said...

Dan dan ni pulak hakak yg mengidam Dana weyh...Ni kalau buh kuah banjir sedap ni Dana. Pas tu hirup. Pergh!!! Nikmat dunia

Kakzakie Purvit said...

Kakak ni durian suka Dana tapi entah kenapa belum belajar lagi makan tempoyak. Satu hari kakak mesti nak cuba juga.

Mila@Rimbun said...

Selalu mkn kt rumah jer patin tempoyak ni... sendiri masak mcm x brp sedap, mak masak juga yg sedap hihi

ros_reeza said...

Ros tak pernah cuba lagi ikan patin kak. tapi suami suka!

Inani Hazwani said...

Fuhhh my feveret ! :D

norhidana miswan said...

MommyCici- apa lg terjah la dik, btl2 tepi paking wangsawalk tuh...

Diana- hehehe betul lah ikan apa2 pun blh msk tempoyak kan... yg penting rasa tempoyak tuh

k Hainom- hehehe apa lg kak, tgri ni tak pyh msk beli je situ

k Zakie- heheheh dana pun kak, sejak2 belajar kt jengka dulu, n kwn2 ramai org pantai timur baru reti mkn tempyak dulu tak penah mkn pun

Mila- sesekali tryla kt kedai mcmni, mana tau kene ngn selera kn

Ros- akak dulu pun sama tp akak jenis tak kisah ikan darat ke laut sume akak ok, try ros kot2 blh suke

TukangKebun said...

Seronoknya memang selera lauknya.

lieyalatif said...

mmg nampak muke kepuasan laki ko dana....kalo aku mmg sampai sedut2 tulangnyer tu....

tapai tu win...pakai daun getah lagi..susah nak jumpe tu kan....aku dah tegedik2 ni nak pi terai gak kedai ni dana....peberet kiterog laki bini ikan2 sungai2 ni....

Umie Adli said...

adui...patin tempoyak. suka..suka.
tapai pulut...lagi suka.....

Nooriah Abdullah said...

Aduh semuanya memberansangkan selera kaknoor lah, patin tempoyak lemak telur itik waduhh tk tahan nengok ni Dana oi

Bbwana adienia said...

Wana tak penah lagi makan ikan patin..tapi tapai pulut memang sedap.. :)

norhidana miswan said...

Inani- org pahang compom la peberet kn

TUkangKebun- hehehe tu lah kak, sesekali almaklum

Lieya- dia ratah jgk tu yg pakai tangan trs... ko kene try nih beb... rasa ada cawangan kt shah alam jgk

UmieAdli- apa lg, try la terjah situ

k Noor- ahahahha... dh terbayang2 ye kak noor

Bbwana- kt sana takde ikan patin ke wana, msk tempoyak ada tak kt sana...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya patin tempoyak. Teringat Temerloh bila ikan patin ni.

Jobdirumah Buat Duit said...

Patin tempoyak kesukaan saya.
Bila lalu rnr Temerloh. Kena singgah pekena ikan ni.

Atie Yusof said...

sedapnya lah ikan patin tu kak..lama tak makan.. tapai pun suka.. berselera nampak tu..:)

Qhaifa Nur said...

Sedapnya sekali sekala tukar selera...lama betui x mkn ikan patin tempotak ni

Warisan Petani said...

Ikan patin ni kalau yang liar tu memang sedap.
tapi kalau yang bela, WP belum pernah beli lagi.


raihanah said...

semalam makan kat sri rampai ikan patin, tapi tak sedaplah

norhidana miswan said...

PMDR-skrg tak pyh pi temerloh kt kl ni pun merata restoren ala2 temerloh ada ikan patin tempoyak

Jobdirumah- heheheh mmg ramai yg minat n suke

Atie- org yg ngidam mmg berselera siap ratah bagai

k Qhaifa Nur- apa lg kak, kene cari nih kak bila lama tak mkn msti layan

en WP- ni rasa yg bela kot WP kalu yg liar ntah berapa rm lah seketui

norhidana miswan said...

k Raihanah- kt mana tuh? gobang ke?

Norhayati Mohd Isa said...

Perghhhh..
Akak pun dah lama tak layan patin tempoyak temerloh ni Dana..
Akak anak beranak suka tempoyak dana..
tu yg boleh mentedarah kan hahaha...

nini said...

Lama dah tak makan tapai pulut....sedapnyerrr