teman2....

Friday, October 28, 2016

tomyam cendawan

as salam semua kwn2,

salam jumaat semua... selamat bercuti utk kwn2 yg tgh berhujung minggu

Mlm td masak tomyam seafood, tp lambakkan cendawan banyak2... 
almaklum cendawan tanaman sendiri ada banyak yg dh besar2... 

maktek amik gambar dlm periuk, penuh ngn cendawan saja... ratah mcm tu saja pun sedap tak pyh mkn ngn nasi or mehun

tomyam cendawan kalau dh gini rupenya

p/s: Tersentap hati bila pg td terdengar teacher aiyan tinggi sore kt dia ... walaupun bkn depan aku tp time masa tu aku menuju ke kereta n boleh dgr... hati sabar lah

17 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bongkah cendawan tu boleh bertahan berapa lama Dana?
Untung kan boleh makan cendawan selalu.

Qhaifa Nur said...

Manisnya tom yam tu Dana...cendawan segar lg
Sabar ya Dana...

Norhayati Mohd Isa said...

Kalau anak2 akak cendawan tu yg dikutip dulu dana..
Dorang suka sangat cendawan ni..
Masak tomyam lagi sedappppp..

Apa yang dimarahkan sangat pada Ayyan oleh cikgu tu Dana..
Boleh dengan hingga keluar..
Kalau akak , akak patah balik tengok..
Nanti tak sedap hati pulak kat ofis..
Macam dana rasa sekarang..
Tak kan anak kita smpi dah terus tinggi suara..
Kesian pulak akak ni..

Inani Hazwani said...

Fuhhh kecur air liur tengok tomyam kak Dana :D

Mommy Cici said...

sedapnya cendawannn. teringat nasi goreng cendawan pulak. hehehe

btw kalau kita pun terasa hati T_T yelah anak kannn

Bbwana adienia said...

Erm..wana pun terasa nak makan juga..lapar ni.

norhidana miswan said...

k Zakie- dlm 2 ke 3 bulan kak... kire ok lah seminggu sekali dpt la hasil...

k Qhaifa Nur- betul kak, lg2 boh udang ngn sutun mmg manis jd nya

k Norhayati- mmg peminat cendawan ek anak2 akak, blh geng la ngn dana
Entahla kak, dana fkr positif agaknya aiyan tak dgr kata, kalu di ingat2 dana yg tak boleh nk antar kt sana nnti... dugaan bt saya

Inani- kan, menggoda kan hehehhe

MommyCici- heheheh aah sedap jgk kan bt ns grg cendawan...
yelah anak kite, msti ada terusik hati kan

Bbwana- hehhehe wana lain la, mcm2 lg boleh masak

Kakcik Nur said...

Kalau kakcik dapat tomyam ni, memang lekalah kakcik meratah cendawan tu... :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya tomyam cendawan. Rasa nak buat juga.

Jobdirumah Buat Duit said...

Saya pun suka tomyam cendawan. Boleh rasa cendawan dia jika buat banyak macam ni.

Warisan Petani said...

Memang sedap tom yam cendawan ni.

Pasal teacher Aiyan tu janganlah ambik hati sangat, mungkin dia tengah ABC kot.

MisDiarios said...

ya tuhannnn laparnyaaa

ros_reeza said...

Amboi kak. Sedapnya tomyam tu. Gu kan dengan telur dadar. Aduhhh bertambah ros makan. Hihihi.

Kak..pasal Aiyan tu. Sabar yer kak.

aryan azra said...

sedapnya dana...pepagi tengok dah tertelan air liur akak dibuatnya, dah la pose nih

Fieda Zan said...

sabar dana...

hainom OKje said...

Udah teringin lagi. Hakak kerja teringin je peagi ni Dana tengok makanan ko....
Bakal buat tomuam jugak nampaknya mlm ni. Tak pun esok. ....
BIasalah hati seorang ibu ye Dana

TukangKebun said...

Suka betul tomyam cendawan...boleh menambah-nambah jadinya.