teman2....

Tuesday, October 18, 2016

Belajar bt roti sarang lebah

as salam semua kwn2,

Salam selasa yg sejuk.... 

Maaf kwn2 jumaat senyap, semalam pun hilang, semalam ada appointment aiyan kt IJN, jd aku cuti rehat lah terus.

Jumaat lps kn aku kata nk berkursus, kursus bt roti sarang lebah kt Kolej Komuniti Selayang
Seronok dpt msk kelas memasak nih... dpt lah buat roti sarang lebah tu, tp.... tu jelah sekali aku bt kot

Remeh rupenya bt roti sarang lebah tu, jd org yg `rajin` mcm aku nih mana lah suke bt bende2 gitu heheheh
Tp puas hati jgk sbb dpt resepi n dpt ilmu bt roti....



gaya kene ada... 

2 org nih satu grup ngn aku, satu grup ada 3 org 

masa nih dh separuh jalan dh... muke2 pnt menguli

ni lah cikgu kami.... cantik n lembut je org nya

ni hasil bila dh siap bakar... perkkh rasa mmg tobat takmo bt lg roti nih kih3

kami ber5 dari jabatan sama.... 
ni lah geng2 dlm kelas tuh... tak ramai 15 org je

sesi tayang sijil, tp tak pyh mimpi nk suh aku bt roti nih kah3

21 comments:

Qhaifa Nur said...

Tgk mcm senang nk buat dana...rupanya tdk
Tp seronok masuk kelas memasak ni..

Kakzakie Purvit said...

Apa pun ilmu kalau belajar tak rugi
Cuma nak praktikkan atau tak terpulang diri sendiri kan Dana

Umie Adli said...

Teringin nak belajar buat roti. sedapnya roti sarang lebah ni

Inani Hazwani said...

Seronoknyaa kak dana dapat belajar buat ni. Nani tahu makan aje. Hahah

ros_reeza said...

wahh syoknya kak.. belajar buat roti ni.dah boleh buat sendiri. bila-bila nak makan, boleh terus buat :)

nurbijen said...

Akak pun fail bab roti meroti nih... kih kih

aryan azra said...

bestnyer belajar buat roti ramai2, akak tak pandai nak meroti ni

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

hihihiii... lawaklah dana ni.. sampai mcm tu sekali tobat taknak buat dah roti sarang lebah ye.. tp memang iye pun... leceh sikit kan nak buatnya lagi2 lepas buat roti kena sediakan sosnya pulak.. memang org yg ada vitamin R je yg layak buat roti ni...

Siqah Hussin said...

Seronok nampak akak belajar :)

Cho Zila said...

seronok belajar yer dana... tapi tuler akakpun gamaknyer kalau dah susah tak buat dahler.. yang senang pun kadang2 malas... ha..ha..

cheq da said...

Wow seronoknya..cheq da mmg minat sgt kalau ikut kelas2 masak gni..

Atie Yusof said...

seronok nya dapat belajar buat roti sarang Lebah ni kan.. dah pandai boleh buat sendiri kt rumah.. sy suka makan...:)

norhidana miswan said...

k Qhaifa Nur- mcm senang tp tidak rupenya kak

k Zakie- betul tu kak, atleast tau camne nk bt... hehehhe

Umie Adli- Lea rajin baking2 msti teror bt roti nih, klu dana mmg ampun

Inani- akak pun tau nk mkn je, belajar saja nk dpt ilmu tp pastu ntah bile nk try bt

norhidana miswan said...

Ros- mmg tak la dik, rumit betul rupenya

k Nurbijen- geng lah kak, lg2 dana ni jns yg nk senang je kih3

Aryan Azra- belajar je kak, nk bt ntah bile kih3

k Madiha- betul3... org rajin mcm akak je yg blh bt, mcm dana nih, tak minat kot kih3, minat mkn je

Siqah- seronok dik tp ntah bile lah roti tu dpt bt sndiri

k Chozila- dia tak ssh sgt tp rumit, uli pastu rehatkan, uli lg rehat lg... kih2

Cheqda- kalu akak mmg sesuai lah, akak mmg teror membaking meroti

Atie- takpe lah, akak pun suke mkn je hehehhe

norey said...

baru ingat nak rasa roti sarang lebih dana....
nampak mcm mudah je..rupanya susah juga..
akak senang order je la kalau gitu...'rajinn' benar nak buat...hehehhehe

Cikna said...

Memang renyah nak kena tumbok buang angin bagai... Kursus kat situ bayaran dia mcmne

Cikna said...

Memang renyah nak kena tumbok buang angin bagai... Kursus kat situ bayaran dia mcmne

Mimi Azirah said...

Dah lama x buat roti nih...sedapnya

Warisan Petani said...

Bagus dapat menyertai program seperti ini.
Sekurang2nya boleh tambah ilmu.

Norhayati Mohd Isa said...

Best lah dana..
Akak suka buat ramai2 macam ni..
Tengok elok jer gebusssss roti tu :)

hainom OKje said...

Leceh sangat ke Dana buatnya....Apa yg lecehnya tu? Bukan pakai mixer je ke?
Tapi hakak kalau buat benda benda leceh ni pun malas jugak Dana haha... Kita salahkan ajelah sebab orang Johor Dana, bukan sebab diri sendiri haha