teman2....

Tuesday, July 26, 2016

Kecewa.... kualiti duit kita

as salam semua kwn2,

salam selasa ye.... arini naper yek kok rasa mcm lemau je huhuhu

Mengupas kisah kecewa semalam....
aku kan kt opis nih jaga bahaigan pantry, jadi ada buat jualan barang sikit kt pantry tuh
jual air kotak, air mineral, serbuk 3in1, kerepek2, jajan2 skit ... utk bayaran pulak aku ada letakkan tabung kt dlm almari pantry tuh
Jd sapa beli brg byr ngn letak duit dlm tabung duit yg aku sediakan, mmg kene jujur lah

Tp sejak akhir2 nih aku kecewa, kecewa ngn segelintir perangai kwn2 opis nih yg amik kesempatan
aku selalu dpt duit kertas yg dh koyak2, bertampal2 yg teruk keadannya kadang tuh koyak ngn melopong2 duit tuh sbb bahagian yg koyak ilang ntah kt mana... mentang2lah aku tak ada kt situ ada yg sengaja tukar duit koyak2 atau byr ngn duit mereka yg koyak yg mungkin kt kedai tak di terima...

Selama nih aku diam kan je mls nk bising2 tp kadang makin banyak pulak, geram jgk rasa hati... nsb lah lps tanya kwn2 katanya boleh di tukar kt bank negara atau mana2 bank...
Aku perasan duit plastik kita rm1 ngn rm5 kualiti mmg teruk sgt...

kene tindih pembaris nk bg lurus... gini rupe yg bertampal2... 

duit singgit yg dua tuh koyak tepi ntah hilang mana cebisan... yg sebelah duit rm5 tuh mcm kene air pns ke apa

bkn ni je ada lg yg lbh kurang gini teruknya... 

p/s: edy skrg selalu balik mlm... kadang rasa mcm nk ajak dia cuti kt mana2.... nk jln2 lpk tepi pantai je rasa

11 comments:

hainom OKje said...

Manusia namanya Dana.....ada yg jujur ada yang tak jujur. Tak payah nak risau sanagt, biar Allah aje yang membalasnya. Yang penting kita jujur. Leceh jugak nak menukar duit kat Bank Negara ek

Kakzakie Purvit said...

Itu jenis yg tak ada rasa tanggungjawab Dana.
Kalau jenis yg dpt membandingkan diri sendiri dpt macam itu tak suka pasti dia tak akan buat.

aryan azra said...

betul tu dana, kadang dorang suka suki je bagi duit yang dah koyak,akak jual aiskrim macam tu jugaklah,ada tu duit dah nak putus dua pun dapat.

ok tu dana, pergilah bercuti, seronok juga tu

Amy Hilmirda Daud said...

Boleh tukar kat BN ye dana... akak tak tau pulak tapi tak kanlah sekeping dua kita nak ke sana kan..
anak-anak akak selalu dapat duit koyak kalau beli makan kat kantin sekolah, nanti kalau kita suruh bayar pakai koyak duit tu dia tak nak pulak.

Mommy Cici said...

ish yelah kan. tak semua manusia bertanggungjawab. mentang mentang takde orang jaga. kalau kat pasaraya mmg tak laku duit macam tu

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihan kat akak. Jadi macam tu pula. Rasanya lepas ni kena letak lebel sikit. Tulis bagi duit yang elok aje. Duit yang koyak harap jangan guna.

Bercuti di cherating seronok akak. Boleh baca dalam blog saya yang ni ( http://pokok2u.blogspot.com/2015/10/review-suria-cherating-beach-resort.html ) Selamat bercuti-cuti malaysia.

Jobdirumah Buat Duit said...

Duit sekarang tak macam duit dulu. Mudah rosak, Jika duit dulu masuk mesin pun masih ok lagi. Cuba tukar kat bank akak.

Inani Hazwani said...

Tak baiknya yang bagi duit dah koyak macam tu. Memang betul pun kualiti duit sekarang dah tak macam dulu

adarnadzmie said...

sedih tgk duit koyak2 gitu... dah x bernilai klu jd mcm tu... nak guna membeli pun x laku...penjual x mau...abis tu nak buat apa klu duit jd mcm tu semua...huhuu

Qhaifa Nur said...

Mmg ada segelintir yg cam gitu dana...
Klau kita beli brg kat kedai pun...kna cek balik baki duit..dpt yg koyak n mcm2 lg

Mazlan Othman said...

Lumrah manusia,
yang elok dipilih,
yang buruk ditinggalkan.