teman2....

Monday, July 25, 2016

cempedak oh cempedak

as salam semua kwn2,

salam isnin bersamaan 20 syawal

selamat memulakan minggu yg baru ye kwn2, takmo blues2 arini yek
skrg nih kn dh mula musim cempedak, sana sini tgk ada bergantung2...
tp harga sekilo masih lg boleh tahan mahalnya.... skrg lg lah ada mcm2 jenis cempedak
ada cempedak madu, cempedak nangka, cempedak yg isi beso2... tp aku paling suke cempedak kampung... walaupun isinya comei2 tp rapat2...

Minggu lps suh edy beli kt psr mlm, Cempedak madu namanya
mmg cantik isi nya banyak pun banyak mmg puas hati mkn
harga sekilo pun rm9 mmg lah kene cantik isi nya

mmg isinya rapat ulas agak besar tp kire ok lg... mmg puas hati lah kami kt umah tu

yg dh selamat di goreng... menggoda tak heheheh

p/s: kecewa hati ini bila sering ada yg mengambil kesempatan huhuhu...

15 comments:

LYAfrina said...

yumms..sedapnya kak..
lama dh x mkn cempedak goreng ni..


huhu..knp ni??siapa y ambil kesempatan?? byk2 bersabar ye

Kakzakie Purvit said...

Sejak musim ini dah datang kakak belum menikmatinya lagi
Rumah baoak kakak pulak kali ini macam tak ada..

Mazlan Othman said...

Wkmsalam.
Musim cempedak tak berapa menjadi taun ni.
Tu yang harganya, mak ai mahalnye.

wahida said...

sedapnya weiiii, tempting nampaknya tu...


sapa yg amek kesempatan kat ko ni dana? meh citer kat aku..

Qhaifa Nur said...

Musim agaknya..minggu lepas merasa juga dana dr kebun FIL huhu...inipun ada 1 biji lg x goreng

cheq da said...

Huhuhu..cempedak di luar pagar la plak..menggoda iman dana..

Siqah Hussin said...

Sedapnyaaaaaaaaa ~ Siqah tak dapat lgi makan cempedak goreng di kala musim sekarang. Sedap sangat! Uishh, terliur lah kak. Hehe

Kamsiah Yusoff said...

akak kalau yg digoreng boleh dimakan tp kalau yg mentah..siap berangin satu badan..

Nooriah Abdullah said...

aduh wangi nya masuk sini dana
tak tahan tengok
dah lah berpuasa ni heheehe

hainom OKje said...

Musim ke?...Patutlah depan gerai goreng pisang tu dia susun buah cempedak bertingkek tingkek...
Nampak menggiurkan Dana...oren warnanya . Mesti lemak manis tukan...
Tulah ...sejak tgh musim ni mak pun lum test lagi....

aryan azra said...

sedapnya cempedak goreng..adoi3 kecur air liur nih ha

Azian Elias said...

kenapa akak terliur? heeee
sedapnya.
wanginya.

Mia Liana said...

mak aiii.. sedap ni...

jemput join ga minyak wangi... http://www.mialiana.com/2016/07/giveaway-minyak-wangi-braveheart.html

Puan Wawa said...

Sedapnyaaa..")

TukangKebun said...

Tebalnya isi dia tu.

Tahun ini cempedak masih merajuk setelah dipangkas sikit dahulu hehehe.... bukan apa terpaksa sebab masuk kawasan orang nak jemur baju jadi gelap.