teman2....

Tuesday, July 19, 2016

Rewang bt ketupat palas

as salam semu kwn2,

salam selasa bersamaan 14 Syawal... arini opis aku ada bt jamuan raya tau

jumaat lps kami kwn2 opis ada rewang bt ketupat palas, alah saja2 nk buat... n merasa belajar bt ketupat palas... 
kami bt versi utara n timur sebenarnya aku baru belajar anyam ketupat pls jumaat tu jgk heheheh
seronok bila bt ramai2, baru lah tau apa beza rupa n cara anyam utara ngn timur

Pastu kami kukus siap2 kt opis, bahagi2 kt kwn2 yg menolong n mkn kt opis... 
mkn gitu je sbb takde yg rajin bt rendang heheheh

Sedap betul bila dpt mkn ketupat pls yg fresh gitu



hasil yg dh siap lps di kukus

tgk betapa kusyuk kwn ku ini menganyam

3 org ni je yg paling rajin... yg lain2 dh takde almaklum time rehat jumaat kan lama

kukus kt sini... tukang jaga kukus heheheh

15 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak tak pernah buat ketupat palas Dana.
Buat sama-sama macam ini ok juga kan:)

Norhayati Mohd Isa said...

Bagus dana ..
Boleh belajar buat ketupat palas bila ada gotong royong buat sama2..
Akak sendiri tak pernah buat..
Macam nak belajar jer buat :)

aryan azra said...

sedapnya ketupat palas makan dengan rendang

Qhaifa Nur said...

Umah kak nur raya mmg mak buat...
Kali ni afnan ank kak nur yg darjah 2 tu minat n pandai buat huhu...isinya kn pulut..bdk2 sukalah dana

anyss said...

Assalamualaikum,
belum jumpa ketupat & lemang lagi tahun ni. weekend ni nak ronda cari

Azian Elias said...

bestnya. teringin nak buat lah..

Mazlan Othman said...

Ketupat palas makan gitu aje pun sedap.

Amy Hilmirda Daud said...

Akak tak gheti buat ketupat palas ni dana. Makan tu laju aje hehehe

norhidana miswan said...

k Zakie- dana pun tak pnh bt kak...mil pnh ajar tp msk tinge kiri kuar tinge kanan je

k Norhayati- itulah kak, klu ada geng yg nk belajar ok lah, klu x mmg tak terbelajar lah

k Aryan Azra- kebetulan rendang takde yg ada serunding kelapa je pun ok

k Qhaifa Nur- bgs tu kak kecik2 dh tau buat

Anyss- w`salam.... heheheh insyallah msh banyak lg org jual or di open2 house

k Azian- try bt kak, bt ramai2 mmg syok

en Mazlan- betul2... mana yg agak manis2 tu mmg sdp mkn gitu je

k Amy- dana pun baru sekali bt tuh kak heheheh

Puan Wawa said...

mak wawa suka buat ketupat palas ni.. selamat hari raya ..")

lieyalatif said...

wahhhhhhhhhhhhhhh bestnye dana....jadi jek kan korang n the geng...syok sekepala mcm nie....puas dpt mkn yg fresh2 baru rebus..... aku ari tu pun tak puas rasenye mkn...mujur kat sini paling dekat aku leh beli kat warta bangi tu...mmg ade jual....

Siqah Hussin said...

Sedapnyaaaa ketupat daun palas. Suka makan! Tahun ni dapat makan satu je.. Itupun bukan yang atuk siqah buat.. Huhu.. Sedap2!

LYAfrina said...

meriahnya..ini barulah raya

hainom OKje said...

Banyak kali dah tengok org menayang ketupat palas ni. Mcm teringin pulak jadinya Dana. Kalau buh serunding dalam tu pun sedap tau Dana...

TukangKebun said...

Tukang Kebun pun tak pernah buat ketupat palas, nanti turunkan lah skill Dana tu pada kami juga.