teman2....

Tuesday, May 10, 2016

Perangkap Lipas (jgn tgk kalu geli)


as salam semua kwn2,

salam selasa.... 
walaupun arini mata agak rabak sbb tak ckp tdo mlm td,
edy balik lwt mlm td si aiyan tak blh tdo kalu takde papa dia
tp semangat dtg keje tetap kene ada hehehhehe
bermotivasi sgt kan heheheh

Korang penah ada masalah lipas kt dlm kete tak?
ke aku je yg hadapi masalah gini ek
Faham2 jelah bila ada anak nih, naik kete je nk mkn itu lah ini lah... 
lgpun aku nih bkn jns mak yg sygkan kete lbh dr anak... 
sbb penah teringat cerita kwn2, kalu naik kete anak2 dia tak blh mkn dlm kete sbb tkt kotor kete

kes lipas nih dh mcm2 ubat dh guna, yg ridsect tuh berkesan seminggu dua pastu ada balik
secara semulajadi, boh bekas air kosong tuh utk perangkap berapa ekor je yg terkena
tp baru2 nih edy beli perangkap gini... berkesan sgt tuh

Boh jumaat mlm sabtu, pagi ahad tgk banyak nih... dua2 perangkap tuh banyak lebih kurang
sapa2 nk try blh la beli perangkap nih heheheh
Boleh di dapati kt pasaraya mcm giant n tesco

nengok lama2 geli... tp lg sakit ati bila tgk dia berlari2 dlm kete time kite msk...

18 comments:

Qhaifa Nur said...

Dana.. boleh tahan byknya lipas tu..
klau mkn dlm kete x dikemas jgn kata lipas..semut api oun ada haha
bgus juga ni blh cari ni...

raihanah said...

banyak lipas tu

Husna Rahman said...

erkk lipas dalam kete?? celah mana dia dtg tu???
kat umah bykler lipas ni...dah la ssh nak mati..

aryan azra said...

BANYAK HASIL TANGKAPAN TU..HEHEHE

norhidana miswan said...

k Qhaifa Nur- huhuhu tulah kak, tiap minggu pi cuci kete vakum tp depa sembunyi mana ntah

Raihanah- itulah membiak bagai juara

Husna- jgn bg dia msk kete, sekali dia msk mmg membiak la

k Aryan Azra- itulah kak, nsb lipas kalu udang dh msk sambal nih

Diana Rashid said...
This comment has been removed by the author.
Hazmin Hamudin said...

Pergh.. Ini yang kita cari. Masalah lipas dalam kereta ni memang normal kot. Nak kena beli ni.

Diana Rashid said...

sejak bela kucing terus hilang masalah lipas dalam rumah..dulu jangan cakap..tengah sedap2 tengok tv tetiba je bau lipas..pakat semua bangun lari dok atas sofa..heheh..

kalau dalam keta suami saya letak kopi..dah tak de lipas..sebab kami pun jenis suka makan dalam keta..tak tahu la bau kopi tu buat dia rasa tak best nak lama2 dalam kereta kami..hahah..

kena vacum selalu la.

Norhayati Mohd Isa said...

Macam perangkap lalat ye Dana..
Nanti akak nak cari juga lah..
Tengok ada gambar cicak tu ..
Mungkin boleh guna utk perangkap cicak sekali ni..
Terima kasih info dana..

Kereta akak tak ada lipas..
Tapi kat rumah ada lipas dan cicak tu..
Nanti akak nak beli lah..

Nafira usof said...

Waaahhh.. berkesan betol yer.
selambak yg terperangkap.
mcm nih baru puas hati beli ape2 perangkap lipas.
kemain banyak lipas yang melekat.
2 3 kali letak konfem pupus lipas dlm kete tuh.

LYAfrina said...

wahh..mmg byk tu lipas...
bguslah berkesan..

Kamsiah Yusoff said...

kadang2 ada jugak lipas kt mangkuk tandas..terjerit2 anak2 akak bila jumpa binatang ni

iryanty ismail said...

gerobok baju yan ada lipas..x suka bau lipas

iryanty ismail said...

dana minta alamat

norhidana miswan said...

Diana- nk membela kucing tu yg lg akak tak sanggup hehehhe... kopi penah dgr jgk tuh... vacum mmg tiap2 minggu

k Norhayati- aah mcm perangkap lalat tp dia ada mcm pil tuh yg tarik lipas dtg msk perangkap...

Nafira- itulah, hrpnya puupus lah... nyampah nengok time pagi2 kite msk kete depa berhimpun tunggu

Lyafrina- ehheheh itulah dh mcm membela lipas utk jual lak

k Kamsiah- itu jarang kene kt umah ada jgk tp tak banyak mcm dlm kete

Iryanty- mmg tak suke ngn lipas kan...
aduh merinding tgk pic profile ulat tuh dik oiii

TukangKebun said...

Hmmm... belakang kereta penuh dengan serpihan makanan anak-anak.
Asyik tersekat dalam jem kesian lok kalau tak benarkan makan kan lebih lagi penat balik dari sekolah.
Malu kekadang rasa nak bagi kawan tumpang hehehe.....syukur alhamdulillah ramai insan yang memahami.

Cite pasal lipas dalam kereta ini.
Teringat ada trip balik Terengganu sekali.
Yang si kecil Abby mula buat perangai baring atas lantai kereta.
Sekali menjerit menggelupor berdiri atas tempat duduk katanya ada lipas besar.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Cikna said...

Ritu beli gak tp utk lalat, sudahnye lalat sekor pun xkena cicak plak yg melambak, geli giler pastu trs xguna dh...;-)