teman2....

Monday, February 22, 2016

rutin tiap pagi

as salam semua kwn2,

selamat hari isnin..... arini awal2 pagi dh ngemas meja, ngemas pantry katanya ada audit 5S..... buat apa yg termampu lah, jnji kemas bersih n teratur.

Sejak aiyan masuk tadika nih mmg dh jadi rutin harian singgah kedai utk bfast, mmg 1 tempat je yg aku tuju tiap hari sbb nya mana ada sgt kedai yg dh bukak se awal 6.40 pagi.

Kedai nih cuma jual kuih2 nasi lemak biasa, ns lemak paru, ns lemak sotong, nasi dagang n mehun grg, 
Utk aiyan dia layan mehun grg tp skrg nih dia tgh syok layan ns lemak, mmg tiap pagi wajib singgah kalu tak, melalak lah dia sbb katanya aiyan tak sapan lg
Mama layankan je, jnji dia hepi masa masuk tadika, lps salam cium2 trs ikut teacher...

comei je ns lemak nih RM1.20 je... ketepikan semua sambal tuh amik yg putih je

muke serius je pagi2 kan... 

kadang lps makan ns lemak dia mintak donat lak... kuih feveret dia

selalu abis lah donat tu sebiji baru dia hepi pi tadika... 

p/s: tingin nya nk jln2 pi pantai remis cari seafood... huhuhu

18 comments:

Kakcik Nur said...

Nasi lemak tu nampak sedapppp je... :)

Norhayati Mohd Isa said...

Betul tu Dana..
Pengalas perut dipagi hari sebelum masuk kelas aiyan tu..
Comel sungguh nasi lemak tu..
Kalau akak 3 kali suap dah habis tu :)

Daddy Ziyyad said...

wow...ada nasi dagang ye kat situ...susah nak cari nasi dagang...

saya tak pernah ke pantai remis tu...selalu gi yg dekat sikit, kat Aroma Jeram tu je

Kakzakie Purvit said...

Eloklah janji Aiyan tak meragam ke tadika
Dana nak tinggalkan pun senang hati.

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- aah sedap kakcik sambalnya pun sedap walaupun comei lote je

k Norhayati- aah kak,mmg kecik ns lemaknya tp bg dana sesuai la ngn harganya

DaddyZZZ- aah ada ns dagang rasanya pun boleh tahan doc, sya nk pi pantai remis nk beli seafood bkn nk mkn seafood yg dh siap msk tu hehehe

k Zakie- tulah kak, cuma mamanya yg kadang mls nk singgah stu

saly said...

Bagus aiyan ..bersarapan satu permulaan hari yg baik.nk belajar pun semangat

Inani Hazwani said...

Lepas sarapan baru lah senang hati nak pergi tadika kan. Hehe.

Aida Salleh said...

Layankan je lah Dana...Nanti dah besar mesti rindu moment macam ni tau :-)

nurbijen said...

Bagus Aiyan...
berselera dia jer makan even di awal pagi...

norhidana miswan said...

Saly- jgn lagi ngantuk udah almaklum mkn ns lemak

Inani- tulah hati mama senang bila dia tak meragam pagi2 time hantar

k Aida- huhuhu aah kan kak...

k Nurbijen- aah kak, alhamdulillah....

aryan azra said...

awalnya dah sarapan tu, bagus aiyan bersarapan dulu

lieyalatif said...

best la dana kedai tu...dah le awal pagi bukak...mmg murah rezeki owner die pagi2 dah meniaga.....aku suke nasi lemak bungkus simple2 gitu.... portion pun kecik jek .....

bagus aiyan tgh selera...ko layan kan ajek dana...untung2 berat naik jadi abg sado aiyan heheheehe

wahida said...

bestnya aiyan nak makan pagi2...berselera...siap nasi lemak kuih bagai...kalau anak2 aku, mampu telan air je dulu kalau pepagi mcm tu..huhu

norhidana miswan said...

k ARyan Azra- kalu tak lama pulak nk tunggu dpn tadika nya... pastu pyh skit la dia nk msk tadika tuh bila tak bwk sapan

Lieya- aah itu je kedai yg aku tgk awal pagi dh buka... dr bln 1 aritu mkn ari2 tak sado2 pun... pelik aku tgk dia tak ngikut mama ngn papa nya

k Wahida- itulah kak... thn lps mandi kt opis pyh skit nk suh sapan tp thn ni mandi siap2 kt umah... laju je dia nk sapan kalu bnti mkn... pastu siap bersuap bagai

TukangKebun said...

Rutin bagus juga ini.
Anak-anak awal-awal lagi dah latih mengisi perut sebelum ke sekolah.

seraa rose said...

dah terbiasa sarapan pg2 OK lh.. yg xbiasa ni pukul 9, 10 baru mkn.. gud job aiyan

hainom OKje said...

Baguslah Ayyan ni makan sambal, si bongsu okje dulu Dana, ada sambal sikit pun tak mau makan, sampai sudah lah dia tak makan sambal.

Tak perlah layankan jer kerenahnya janji dia happy gi sekolah

iryanty ismail said...

aiyan..kita geng lah..cikyan pun minat donat