teman2....

Tuesday, February 23, 2016

Projek Tauge yg gagal

as salam semua kwn2,

selamat hari selasa semua yek....
ptt arini pg klang tp tak jd lah last minit cancel... spoil sungguh tau

oklah mari cite pasal projek tanam toge aku... hahhaha
aku nih kan peminat toge... bila tgk org tunjuk cara tanam toge diy tuh, nk try lah... gigih suh edy beli kacang hijau.... semangat mencuba
Tp... gagal lah... hari ke3 tak banyak yg bercambah n bau busuk...
takpe nnti aku cube lg... sampai boleh




ni rupe toge hari pertama selepas di rendam 12jam... dh berakar skit

ni hari ke2... mmg tak banyak yg bercambah tp ingat ok lg....
hari ke3 tgk mcm tak beso2... mlm td buang lah... ni gambo dlm tong sampah... frust oooo... 

14 comments:

lieyalatif said...

rajin ko dana....aku plak pemalas...pi pasar beli singgit sudahhh haahahhaahaah.....

aku pun suke toge...kalo dpt yg kepala besar tu leh buat masak lemak...tapi biase aku goreng jek campur kucai sikit...ermm sedap koooo....

Lea Ismail said...

rajinnya...lea beli je. 2 genggam tangan dapatlah 50sen

Bbwana adienia said...

Waa..best juga buat projek gini kan..moga lpas ni sukses ya..;)

norhidana miswan said...

Lieya-mmg boleh beli je singgit tp saja je nk menterai kan... katanya senang hehehe

Lea- hehehe baru nk cuba itu pun gagal hehehehe

Bbwana- ya hrp2 pasni sukses lah toge nye

Kakzakie Purvit said...

Ala Dana kalau nak buat senang cari aje guni
Tabur atas guni siram air.
Buat cara org tua-tua kat kampung lagi senang.

Nak senang lagi beli kat pasar haha...

Kakcik Nur said...

Ada yang buat projek tauge ni guna guni basah je.. :)

TukangKebun said...

Takpe takpe usaha tangga kejayaan.
Yang gagal membuatkan kita lebih berpengalaman.

seraa rose said...

nak senang beli je.. tp kalau utk suka2 gembira tngok hasil tanaman sndiri OK je..:)

SHERWIEYNA MUZZAWER said...

Bestnyaaaa bercucuk tanam..hehehe. Takpe boleh cuba lagi..lepasni pasti akan berjaya!

norhidana miswan said...

k Zakie- alah kak mana lah nk cari guni kak hehehhe....

kakcik Nur- itulah guni je tak tau mana nk cari... tgk mcm senang pakai botol ni konon2nya

TUkangkebun- ye cayok2 utk diri sndiri

Seraa- heheheh itulah saja tingin kot2 menjadi... kalu cuba kali ke 3 tak jd jgk nnti mmg trs ttp buku

Akak Kembang said...

takpe cuba lagi sampai berjaya. Chaiyok!!!

salam kenal dari Akak Kembang

hainom OKje said...

Susah jugak ke nak menjadi toge Dana? Ke tong sampah akhirnya tu hihi...Teringat dulu dulu, mak suka mencambah togey camtulah. ..
Pas tu buat urap rasanya....

hainom OKje said...

Susah jugak ke nak menjadi toge Dana? Ke tong sampah akhirnya tu hihi...Teringat dulu dulu, mak suka mencambah togey camtulah. ..
Pas tu buat urap rasanya....

iryanty ismail said...

rajin bebeno...yan beli je taugeh.huhu