teman2....

Friday, February 12, 2016

balik kerteh Chalet Anees ep.2

as salam semua kwn2,

Sabtu 6hb awal pagi kami gerak ke Kuala terengganu, saja papa nk bawa kami duk kt chalet kenangan kami,  dulu 5 thn lps, selepas miscarriage pertama aku kan dpt mc 2minggu jd aku ikut lah edy yg masa tu ada projek site kt kuala terengganu. Dalam seminggu jgk lah ddk kt chalet tuh.

So, lps aiyan dh bsr jejak kasih tempat lama tu lah...


Sebelum sampai ke chalet tuh kami singgah dulu ke Pasar Payang, aku nk usha kain batik je, baju2 batik lama dh banyak yg buang udah lama sgt udah merekah2 jahitannya.  Boleh lak ada Offer Creep Satin rm45 je selai, banyak yg berbatu2 ada jgk yg kain sutera biasa harga mmg boleh dikatakan murah lah. Lagi2 bila org tempatan yg beli...
Sbb papa tak bgtau awal2 nk pi ke psr payang jd aku takdelah simpan bajet lebih, dpt tgk jelah batik yg harga ratus2... beli 2 lai je yg digital tuh

Dh dpt apa yg diingini baru ke chalet n lepak2 kejap sebelum cari ikan celup tepung n jalan2 ...
antara corak yg ada... berkenaan betul ngn yg warna putih tu
ni pun mcm memikat hati yg belah kiri tuh...

pandangan dr beranda chalet kami

Kami dpt bilik yg katil single gini sbb yg double udah full... boleh la jnji selesa utk tdo je pun

ada ruang tepi di sediakan utk solat atau sidai baju, tgk ramai yg dpt berkeluarga siap bwk toto lg

cermin beso sebelah tu toilet... alhamdulillah selesa n simple je

Chalet ni mmg kembar 2 gini... suke ngn kemasan kayu nya



Bangunan 2 tingkat tuh pejabat n chalet mana yg tak dpt chalet tepi laut blh menginap sini jgk...


Chalet Anees
Mengabang Telipot
Kuala Terengganu

12 comments:

Kakzakie Purvit said...

Pergi sambil mengimbau kenangan lama ye Dana:)

Norhayati Mohd Isa said...

Seronoknya Dana..
Dekat sangat dengan laut..
Bila malam hari mesti kedengaran bunyian ombak menghempas pantai..

wahida said...

bestnya chalet tepi laut mcm tu...
aku suka je simple janji selesa...
yg penting view laut okeyy...hehe...
teringat pulak hanimun kat cherating chalet mcm ni lah..tepi laut...

norhidana miswan said...

k Zakie- heheheh aah kak

k Norhayati- itulah, dulu jauh jgk laut tuh kak tp lama2 terhakis dek ombak pantainya kak... mmg kuat sgt bunyi ombak, musim ombak besar

k Wahida- heheh itulah, angin mmg kuat betul masa nih... seronok layan view laut almaklum kt kl view bangunan tinggi je

iryanty ismail said...

bila malam menjelma..ada cik pon tak...seram

Fyda Noh said...

Paling suka shopping kain pasang.. murah2

NEKCIK said...

Mcm peegi pergi dok sini...lama dulu doh

Amy Hilmirda Daud said...

Bestnya Dana...
Kalau akak memang kena bawa toto, anak semua dah besar.

nurbijen said...

Patutlah lah macam familiar bila tgk gambar...
Rupanya kat laluan tiap hari pegi keje...
Akak sejak balik M'sia ni, belum sempat lagi ke pasar Payang...

hainom OKje said...

Jarang sangat duk chalet....sebenarnya jarang dah berjalan la ni hihi...Mahal tak Dana?

mama ila said...

wahhh datang ganu yer..hihi..kain2 kat situ ila pun pernah beli..rambang mata wooooo..harga murah kan.. =)

Cikna said...

G ganu xsah klu xbrng batik&kepok... Cikna pun b'kenan ngan batik crepe hitam putih tu...;-)