teman2....

Monday, February 15, 2016

balik kerteh, kami pantai dan laut... ep.3

as salam semua kwn2,

Salam isnin semua ye kwn2.
Oh ye esok mungkin takde ntry dari aku, esok ada appoiment mata aiyan kt hkl jd tak tau dpt msk opis ke tidak, kalu sampai lwt mmg aku akan amik cuti rehat.

Kali nih balik kerteh kami tak sempat jln2 di pantai kerteh sbb musim hujan agak terbatas skit, tp nsb lh masa kt kuala terengganu dpt main pasir n jln2 tp pantai.... Jom lay layan gambar kami n pantai yek...
ombak mmg sangat kuat masa tuh, dpt tgk dari jauh je...

Chalet yg kami ddk pun dh makin terhakis pantainya, dulu 5thn lps msh jauh la pantai ngn chalet tp kali nih dh makin dkt, sampaikan stor n pagar pun dh hilang di makan ombak.


Sampai2 je tgk laut dulu... bdk baju merah tu tak sabar nk main pasir

angin n ombak mmg sgt kuat... tembok2 batu di bina utk mengelakkan hakisan

bdk nk buat peace tp tak jd


korang tgk pokok belakang aiyan tuh, separuh dahan nya tertimbus pasir pantai... dulu elok je 

antara aktiviti feveret dia dpt lukis2 kt pasir... pastu suke tgk tapak kaki dia


sgt excited tgk tpk kaki comei dia kt situ... hehehheeh 

p/s: asal ada appointment aku lah yg dub dab dub dab... camne lah nk ilang rasa debar tuh kan

16 comments:

nurbijen said...

Lately memang ombak sangat besar...
Rasa gerun jer bila ada kat tepi pantai...

Raihanah Ahmad said...

best pantai ni, saya pun suka bawa anak2. tpi dok kat KL ni manalah ada pantainya kan

Daddy Ziyyad said...

Memang nampak rapat betul chalet tu dgn gigi pantai...jangan lagi 2-3 tahun makin dekat dah la!

Nanti esok masa check up aiyan, tanya doktor pasal hal yg awak tanya saya tu ya.

Kamsiah Yusoff said...

omabk dan angin nampak sangat kuat ...

norhidana miswan said...

k Nurbijen- itulah kak.... tgk ombak tu yg gerun

Raihanah- tulah time balik kg dptlah bwk anak pi pantai, kalu duk kl... tgk bangunan batu jelah

DaddyZZZ- itulah, ckp ngn edy jgn lg 5thn kite dtg chalet nih dh takde dh kene telan dek ombak... ye doc mmg niat nk tanya sekali esok

Kakzakie Purvit said...

Kali ini pantai T'ganu ombak besar sangat Dana
Kat Dungun kawasan Sura tu lagilah..

Tapi kalau dah sesekali menjengah mana boleh tak ke pantai kan..

norhidana miswan said...

k Kamsiah- mmg kuat sgt kak... dhla dkt betul chalet ngn pantai... bukak pintu je terasa air masin kene muka

Norhayati Mohd Isa said...

Tengok dr jauh jer ye Aiyan..
Ombak kuat tu dana..
Takut kan..
Ok juga aiyan dpt main pasir tu dana ;)

norhidana miswan said...

k Zakie- aah btl kak.... tdo kt chalet tuh pun ombak dia bkn main kuat... seram lak rasa hehehe...

k Norhayati- aah tp ada jgk lah dkt2 ngn ombak tu kt gigi air tp lps tuh duk jauh2... terasa di tarik kalu dkt bhg pasir tuh

Nooriah Abdullah said...

syok nya tengok pantai lama dh gi pantai mcm best jugak ni tengok ombak laut drpd dok tengpk dapur manjang kan dana

wahida said...

aku sejak2 tsunami dulu tu, aku seram dengan ombak besar..huhu...

aku nampak aiyan ni mcm dah bujang sangat dana...makin hensem lak aku tgk anak ko ni...

Inani Hazwani said...

Sekarang ni memang musim ombak besar kan. Tapi suka pergi pantai, bila kena angin tu seronok

Azian Elias said...

Kuat embark sure rasa suspend kat tepi panda kan.. akak takut sikit lah.. tp pantai2 pantai timur mmg cantik2..

Wa said...

Kuatnya ombak....wa tak berani nak bawak anak-anak gi tepi pantai kak..anak wa tu autism..nanti dia main masuk je dalam laut hihihi

norhidana miswan said...

k Noor- hehehe aah ombak mmg tgh kuat nih kak, tak di galak mandi manda

k Wahida- hehehe jgn duk dkt kak duk tgk dr jauh je... hehehe suke dia kalu tau kene puji nih kak oi

Inani- aah seronok tp kalu kuat sgt serem jgk

k Azian- aah mmg kuat lain mcm kak, ngn angin nya ngn bunyi nya lg time mlm2 tuh

Wa- yelah kan kene pegang betl2 kalu nk bwk pi pantai... takpe wa, kene tgk dr jauh lah kalu gitu..

hainom OKje said...

Pergi tepi pantai, tp tak dpt mandi laut mcm tak bestkan Dana....
Mmg musim angin kuat sekarang ni kan. Lagilah tepi pantai....