teman2....

Tuesday, November 17, 2015

calon Lelaki Melayu Terakhir

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa yek kwn2,
skrg nih kan tiap ptg, mlm or pagi msti hujan... sejuk semacam betul.... dkt2 akhir tahun almaklum nya.

Anak bujang aku sorang nih mmg sgt melayu.....
Kalau blh tiap2 hari nk pg taska pakai baju melayu.... dia panggil `baju hari raya`
tp sbb kan baju melayu dia tak banyak, ada 6 lai je, tu pun termsk 2 lai yg aku baru je tempah kt makcik kt kg... nsb dia dpt buat cpt 2 lai nih bt 2 hari je... bg baju tuh utk pakai tiap ptg jr time balik taska tu pakai la baju melayu.....

aku ni kadang mmg conservative skit, sbb tiap2 dlm sebulan 2 kali mmg aku bawakkn aiyan baju melayu kt taska..... sbb kt kampung dulu2 mmg adik lelaki ptg2 pakaikan baju melayu, jd aku pun nk biasakan bju melayu nih ngn anak aku, n tak sangka dia pun suka.... tak kisahla org nk ckp apa kan, aku rasa tak segan pun kalu mlm2 bwk aiyan pi supink kt supink complex or pasar raya dia pakai baju melayu... biarlah org kata aku kampung, sapa lg nk martabatkan baju melayu nih kalau bkn diri kita sndiri...

aku amik kain cotton utk baju sekolah..... makcik aku amik upah rm15 je selai

ni kan mcm samping sekolah agama kan... tp lawo lak color dia... 

17 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

cayalah aiyan..auntie cukup suka tengok aiyan ngan baju melayu..segak n comel gitu...ok jer dana nak pakaikan anytime as we like..cam anak2 pompuan kena biasakan baju kurung kan...
pssttt...arissa pun panggil baju2 gitu baju raya..hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Terserlah kemelayuan lelaki terakhir Aiyan tu Dana..
Akak ingat dulu-dulu arwah mak akak pun rajin pakai baju melayu utk anak-anak.. kalau perempuan tu pakai baju kurung.. memang anak dara zaman dulu kala lah masa tu :)

lieyalatif said...

eh biar le dana...aku suke tgk budak pakai baju melayu..... dayyan pun kdg2 pakai baju melayu kat sekolah.... tapi pakkal sekolah die ade uniform so jarang2 le pakai gak....tau2 dah kecik baju melayu die...lagi sayang kalo jadi gitu...so baik ko pakai kan ajek.....

❤Kamsiah❤ said...

alhamdulillah...nampak dia selesa berbaju melayu..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Hemsem berbaju melayu. Nampak segak.

Jobdirumah Buat Duit said...

Hemsem bergaya, banyak pasang baju melayu yang ada tak kisah nak tukar-tukar.

OhPanduan said...

Banyak baju melayu dia..macam-macam warna ada. Tak apa, dia suka bagus lah macam tu akak. Segak

iryanty ahamad said...

Jarang ada budak sekarang petang2 nak pakai baju melayu

wahida said...

oiii murahnya makcik ko amek tempahan baju melayu rm15 je? weiii aku tumpang tempah raya nnt boleh tak nok?

weii hensem apa anak kita pakai baju melayu...aku suka je tengok...kalau anak2 aku suka pakai baju melayu kan best...ni dorang takmo..kalau pakai pun pagi raya je, petang raya dah tukar baju jalan lain...grrrr....

Nafira usof said...

siapa lagi nak banggakan baju melayu kalo bukan kita kan~
Amzar nanti nak ajar dia pakai baju melayu jugak lah. hehehe

Makin hensem untie tengok Aiyan pakai baju melayu~

Diana Rashid said...

ni betul2 lelaki melayu terakhir ni..heheh
pakai baju melayu baru la segak..kan?
heheh

Cheq Sue said...

Rilek ke Ayyan pakai baju melayu... tomey

Kakzakie said...

Kakak pulak memang suka tengok budak-budak lepas mandi petang pakai baju melayu. Nampak kemas dah kalau nak tidur pun kakak rasa selesa. Kalau selimut terlepas pun tak bimbang budak sejuk

aryan azra said...

memang hensem aiyan pakai baju melayu

norhidana miswan said...

UmmuAA- hehehe dh dia suke kite lg lah suke kak... mcm comei je kalu bdk2 berbaju melayu

k Nurhayati-tp zmn skrg nih bdk bandar mana kenal sgt baju melayu kecuali time raya kak, itu dana nk ddk bg dia suke baju melayu

Lieya- hehehe itulah, thn dpn dh pakai unipom thn nih lah last berbaju melayu ptg2

k Kamsiah- aah kak, alhamdulillah

PMDR- tq

Job- tp kalu hari2 mcm sikit lak

Ohpanduan- ya btl tuh

k Iryanty- sbb tu ajar dia pakai baju melayu nih

k Wahida- hehehe bdk2 nyer dia amik rm15 je mmg murah kan...

Nafira- betul2...

Diana- hehehe kan... takde samping ngn tengkolok je

Cheqsue- dia mmg suke itu psl lah

k Zakie- betul kak... kalu kt kg biasa lah kite tgk kt bando kang org kata mcm org kg lak hehehe tp biarlah dana suke

norhidana miswan said...

k Aryan Azra- tq2

hainom OKje said...

Eh ok lah....apa nak malunya. Kalau tak pakai, sayang, pakai time Raya jer. Kiranya baguslah Ayyan ni mau jugak dia pakai