teman2....

Wednesday, November 18, 2015

WW Sapodilla @ ciku

as salam semua kwn2,

sapa geng aku? peminat ciku

buahnya besar2 bkn mcm ciku yg aku selalu jumpa time kt kampung

buah dia pula manis sesangat... hmmmm 

16 comments:

Nafira usof said...

Owhhhhh.. terbau2 wangi nye bau ciku.
aduhaiiiii.. telan ailio trus.

sekarang macam susah nak jumpa pokok ciku. kalo masa kecik2 dulu umah mak ade pokok ciku. selalu kutip buah2 ciku tuh, gosok sampai licin kulit dia dgn sabut nyor. pastu balut ngan kertas surat kabar untuk peram. 3 hari trus kuar bau manis nye. Rindunyeeeee zaman kecik2 dulu. hahahahaha

buah ciku yang dh potong tuh, boh dalam peti ais jap sebelom makan. heaven nyeeee.. sejukkkkk tekak~

nurbijen said...

peberet akak ni Dana...
ada ore kelate panggil sawo nilo :)

Lea Ismail said...

saya peminat ciku dan rupanya dah lama saya tak makan ciku.

Kakzakie said...

kakak pun suka
tempat kerja abang nursery dia ada pokok ciku tau Dana, jadi selalu juga kami dpt makan. Tapi anak kakak kurang suka.

aryan azra said...

sedapnya ciku...akak suka

Cho Zila said...

akakpun suka.. walaupun kalau beli harganya agak mahal ... tapi akak sanggup beli.. dulu kecik2 suka main kat pokok cikuni...

Diana Rashid said...

saya pun suka..kat sini ada jual yang dalam plastik..4 biji 2 ringgit..dah siap kupas kulit la..

wahida said...

ciku feveret aku weiii...nak pulak masuk peti sejuk...perghhhh...
tapi anak2 aku tak reti dan x suka ciku...bagus jugak...biar mak pak je yg makan...hahaha...

Daddy Ziyyad said...

Potong, simpan dalam fridge,lepas tu makan...perrrghhh..sedappp

norhidana miswan said...

Nafira- kt bandor mungkin ssh skit nk jumpa tp kt kampung msh ada lg lah... ni pun jmpa kt kerteh umah mil

k Nurbijen-aah ada kwn2 dr kelantan panggil gitu hehehe

Lea- kadang ssh nk jumpa buah ni jual kt psr ke kt pasaraya

k Zakie- bdk2 mmg tak berapa suke kak, adik2 dana pun

k Aryan Azra- sama lah kite

k Chozila- dana jarang beli kak, kalu dulu ada lah pakcik buah tu jual siap potong 2 biji rm2 tp jns yg kecik

Diana- itulah kalu ada jual yg potong tuh la dpt beli... tp tak banyak jgk yg jual

k Wahida- hehehe mmg layan sejuk2... bdk2 mmg tak berapa suke lah kak... tak tau nape... aku asal buah je msti suke

DaddyZZZ- hehhehe btl2 tuh doc

lieyalatif said...

susah la dana nak cari ciku skrang..... aku suke ni.... dulu kat kampugn atok aku ade tanam pokok....kait2 pastu peram sampai masak....tapi tulaaaa pokok tu dah tebang...takde dah....

Atie Yusof said...

alahai kak..lama tak makan ciku...suka jugak buah ni .:)

SHERWIEYNA MUZZAWER said...

saya!!!!!!! suka makan buah ciku ni. saya suka makan dengan kicap..hehehe

Amy Hilmirda Daud said...

akak pun suka buah ni .. skang jarang nampak buah ni.

Azian Elias said...

Akak suka sgt ciku..bau rasa memang menambat jiwa

hainom OKje said...

Taklah suka sangat tp kalau depan mata boleh jugaklah habis hihi....lama tak jumpa ciku. Ciku ni okje jumpa zaman okje kecik kecik jer. La ni payah nak jumpa.