teman2....

Friday, November 27, 2015

Kami 5 Beradik

as salam semua kwn2,

dh mcm sesi perkenalan lak.... adik2 aku lah terjumpa gambar lama2 masa masing2 kecik2... 

kebetulan aku guna gambar sekolah tadika aku nih kt pic profile wassap aku

Kami adik badik pangai takde yg sama
1. aku yg sulong, mmg garang, kuat mengarah hehehhe... banyak ikut pangai abah aku, suke msk2 tp kemas2 kurang suke heheh
2. makngah dia pendiam ngn kami adik badik mmg riuh tp dia antara kuat simpan rasia n paling pengemas, tiap2 sebelum raya atuk akan panggil dia tlg kmskan umah... msk kurang minat
3. Maktek... dia nih paling kecik paling katek hahaha... cerewet bab2 baju, baju dia semua saiz xs... kalu tmn dia pilih baju mmg blh tgk wayang 1 round pun blum jumpa lg, dia ddk sekali ngn aku
4. Makyan, skrg tgh praktikal kt kg... dia nih pangai mmg lain skit, suke msk n kalu dia msk adalah rasa2 mcm mak aku msk... geng gaduh mak nih
5. paksu, satu2nya adik laki kami... aktif kt sekolah join coral speking lah pastu ntah acara apa ntah... dia ada telinga yg sgt kuat, kuat tahan bebel dr abah aku hahaha


Atas kiri opcos lah aku ... adik2 semua panggil aku `kakak`
belah kanan yg rambut kerinting tuh makgah
dpn makngah tu maktek... adik no 3
Kiri Bawah makyan adik no 4 aku
Kanan tuh adik bongsu aku... satu2 nya anak lelaki abah n mak
ada sama tak muke masing2.... 

15 comments:

Kakcik Nur said...

Seronok bila adik beradik bersefahaman dan boleh berlebih kurang... :)

aizamia3 said...

Sama gak dengan akak.. muka dan perangai kami tak sama langsung.. dan ada orang tak percaya kami adik-beradik.. ;)

Kakzakie Purvit said...

Kakak tengok macam tak sama tapi pada mata tu boleh katakan sama satu cetak:)

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- tp masa kecik2 kami kuat gaduh

k Aizamia- hehehe ada sama skit2 lah kak

k Zakie- hehehe itulah mcm2 saiz ada kak

iryanty ahamad said...

Muka sendiri ..tak sama...

hainom OKje said...

Muka tak samalah Dana.....kalau tengok sekali imbas mmg tak tau yg korang ni adik beradik

Kak Long mmg garang kot dan rajin masak hihi.....
Mak rasanya sama mcm mak Ngah, suka kemas tp kurang suka masak hihi....Tp bila dah berlaki, suka tak suka kena masak jugak huhu

Raihanah said...

Seronok ramai adik beradik

saly said...

Seronok kan bile adik bradik sama2 bkumpul.. berkongsi cerita suka duka.. wajah tak seiras tp bile bsama ada serasi disitu.. tu yg best..

nurbijen said...

Muka tak sama...
Tapi itulah kan adik beradik ni...
Lima orang jadi lima perangai...
Macam akak ada lapan beradik, mmg lapan perangai yang berbeza.... hehehhe

ohpanduan panduan said...

Macam-macam perangai ada. Paksu paling hebat. Sebab telinga dia kebal :-)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tak sama. Macam bukan adik beradik..hehe. maaf yea akak. Gurau aje.
Sulong memang garang. sebab dia bos dari kecil lagi.

Jobdirumah Buat Duit said...

Lima beradik ada 5 perangai. Biasalah adik dan kakak. Mesti ada macam-macam kerenahnya.

norhidana miswan said...

k Iryanty- hehehe tulah kan kak... sbb bila dh beso jd blt

k Hainom- hehehe ye ke kak tp kadang tgk mcm sama skit2

Raihanah- ni baru 5 adik badik suami ada 9

Saly- itulah mcm2 peel ada

k Nurbijen- mcm abah dana ada 14 badik lg mcm2 pangainya tp meriah kalu semua bekrumpul

Ohpanduan- itulah dia paling teror

PMDR- hehehe.. ye ek... kt mata kami mcm sama je

Jobdirumah- btl2... jarang ada yg pangai sama

Azian Elias said...

kita banyak persamaan lah..

anak pertama dan agak garang. tp disayangi.. heee... 5 beradik. 4 perempuan 1 lelaki.

aryan azra said...

sonok tengok gambar2 lama macam nih boleh mengimbau kenangan silam