teman2....

Tuesday, November 24, 2015

Aiyan kene Chikenpox

as salam semua kwn2...

Maafkan diriku hilang dr khamis lepas..... terpaksa mencuti kan diri, aiyan kene  CP.... kt taska dia tuh mmg tgh ramai yg kene CP itu pasal lah jangkit jgk kt dia... tp alhamdulillah tak la teruk sgt kene pun skit2 gitu... hrpnya takde lah kene lg esok2 di masa akan datang

Rabu ptg tuh masa amik aiyan cikgu taska dia takde ckp pe pn, dia pun xdmm... smpai umah dia membuang tu mandikan dia sekali baru nmpak ada mcm biji2 berair kt belakang bdk dia... aku apa lg berdebar dh wei.... Mlm tu tunggu papa sampai umah terus pi klinik, n doc mmg sahkan itu CP huhu aku dh seram jgk teringat cite kwn2 opis n kt opis psl CP nih, sian sgt kt aiyan

Berdebar bkn sbb apa, sbb aku ngn maktek tak penah kene CP lg huhuhu... org2 dok kata kalu org tua yg kene lg teruk , itu yg aku debo skit tuh.... jd nya khamis sampai isnin aku cuti rehat utk jaga aiyan, arini papa dia lak jaga... CP aiyan alhamdulillah dh kering tinggal tunggu keruping tuh nk luruh je...



seram je aku nengok slip nih... tkt lah camne CP tuh jd nnti kan

ni ibu dia kot... sbb ni yg paling beso masa tuh... ni yg pertama sekali jumpa

ni yg awal2 peasan kt belakang... kt depan ada jgk tp tak banyak


sapu ngn ubat nih mmg cpt kering

minta jgk membe opis amikkan daun semambu kt belakang opis... hehehhe tq beb



ari ke3 dh kering tp msh merah2 lg camni... 

p/s: tq bt kwn2 yg tlg tgk2 kan tmpt aku n bt keje aku apa yg patut.... sgt2 hargainya

12 comments:

Atie Yusof said...

Salam kak..
harap2 CP Aiyan cepat sembuh ye..musim kan skrg.. anak sy baru juga kena 2bulan lepas.. risau jg masa tu... huhu.. kami bagi minum air kelapa banyak2 bagi bintik tu keluar semua..

Nafira usof said...

Nampak x banyak CP Aiyan.. takpelah.. kena waktu kecik nih senang nak pantang semua bende. parut pon senang ilang.

Zura Dulu kena masa peknenkan Anis. dah tua2 baru nak kena. dokter kata Zura bernasib baik sbb kena CP masa trimester ke 2. kurang risiko kat baby.

Zura sudah emailkan alamat tau, nanti cek email eh.. takut x dpt lagi.

iryanty ahamad said...

Alolo cian aiyan...yan belum pernah kena..nauzubillah...
Patutlah senyap aje...

Kakzakie said...

Kira Aiyan boleh tahan juga Dana sebab biasa budak demam dulu tau. Bila panas tu terus keluar banyak. Harap-harap terus sembuhlah..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Semoga cepat sebuh Aiyan..
Yang tak tahan gatal2 badan tu Diana..
Bila nak kering lagi gatal2..
Elak kan kena air hujan..
Nanti parut dia tak hilang..
Dan jangan makan kicap nanti parut hitam.

wahida said...

siannya anak aunty ni...
cepat sihat ye sayang...
boleh main otomen lepas ni...
nasib baik dia x demam kan danah...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Kasihan kat aiyan
semoga cepat sembuh.
Nanti dah nak kering guna sabun daun semambu.
Boleh cari sabun mandi tersebut di kedai india.
warna hijau besar sabun mandi biasa tu.

Jobdirumah Buat Duit said...

semoga cepat sembuh aiyan.
Kena jaga bila dia nak kering
biasa waktu tu mudah berjangkit.

OhPanduan said...

Kasihan kat aiyan.
jaga diri baik-baik yea.
semoga cepat sembuh.

Ibu Lala said...

moga cepat sembuh ye ayan.

Daddy Ziyyad said...

Kanak2 selalunya kalau kena CP cepat sembuh.
Antiviral syrup tak dapat ke?

hainom OKje said...

Ohhhh...tak banyak.....jarang jarang sangat tu CPnya.
Lega dah ye Dana...