teman2....

Friday, November 13, 2015

Balik Kerteh ep 2


as salam semua kwn2,

selamat hari jumaat semua.... selamat bercuti2 kwn2 di pantai timur n selatan. 

mari kita sambung cite psl balik kerteh nih yek..... balik kali nih kejap je tak dpt berlama2 sgt, edy pun cuti tak banyak... pastu skrg dh mula musim hujan kan... pagi n petang hujan aktiviti nk berjalan pun jd agak slow.... 



papa ngn aiyan layan main taman aku layan pemandangan yg cantik nih

kebun bunga mil ku

redup je keliling umah pnh ngn mcm2 pokok buah2 n bunga2


korang kenal tak nih? aku panggil buah nam nam ada yg panggil buah kata puru...
amik kt tepi umah je nih

siap bt deco2 gini.... yelah duk umah dr tak bt apa kn

mil ngn aiyan... sibuk mil suh aiyan bgambo kt pokok bunga rose jepun nya

tokmi ngn cucu nya yg tgh duk metik rambutan... pagi2 dh layan rambutan

masa nih awal pg lg blum berkembang semua bunga nya

model rose jepun tokmi hehehhehe 



13 comments:

Kakzakie said...

Kakak tengok besin mandi baby utk tanam bunga ok juga kan Dana
Rumah kakak ada 2 tau besin macam ini.

Atie Yusof said...

Salam Jumaat kak..
Nyaman sungguh suasana kampung.. redup..
buah nam-nam tu tak pernah tgk kak.. rasa dia mcm mana ye...hihi

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Yang akak teringin buah "Nam Nam" tu Dana..
Kat sini payah benor nak cari..

Lea Ismail said...

tu yg best dok kpg kan. dok rumah bertingkat ni nak menanam pun malas

nurbijen said...

Sedapkan kan buah katak puru tu?
Kalau balik rumah MIL, selalu intai buah2 tu kat pokok...
Lepas tu makan sorang2 tak nak kongsi.... hahaha

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Serok aiyan balik kampung jumpa Opah. Cantik pokok bunga jepun.

Jobdirumah Buat Duit said...

Saya pun panggil buah tu macam tu juga akak. Buah kata puru.

OhPanduan said...

Redup kaasan rumah yang ada banyak pokok macam ni. Seronok aiyan balik kampung.

hainom OKje said...

Tok mi rajin tanam bunga ek Dana....Patut pun penuh bunga keliling rumah.

Tengok Tok Mi bukan main happy lagi.... sebab cucu dia balik tu...

norhidana miswan said...

k Zakie- itulah kan... dr di buang kan

Atie- pagi mmg redup tp tgri n ptg pns sgt2.... rasanya manis2 masam sdp layan gitu or mkn ngn pencicah buah

k Nurhayati- itulah kak, tiap kali blik umah mil msti intai ada buah ke tak

Lea- hehehhe itulah... seronok menanam kan

k Nurbijen- heheehhe sdp bila dh msk sbb msm2 manis gitu kan kak

PMDR- seronok tiap2 hari lah dok tanya tokmi2

Jobdirumah- itulah belah timur mmg panggil gtu kot

Ohpanduan- mmg rdp tp time tgri pns yg amat

k Hainom- rajin kak... dr duk umah sesaja je katanya...

Diana Rashid said...

mertua tu memang suka tanam bunga ye??tengok menjadi sungguh pokok bunga dia..cantik je keliling rumah, bersih..

aryan azra said...

Seronok balik kg kan...kreatif tu guna tab mandi baby.
Dapat rumah ada tanah cm tu mmg bestlah tanam bunga

norhidana miswan said...

Diana- mmg suke menanam2 nih... dr duk umah saja kan

k Aryan Azra- hehehe itulah dr terbiar dia guna bt menanam pokok bunga... biasalah kt kg mmg nk menanam2 senang