teman2....

Monday, October 19, 2015

Kami Kehilangan Lagi

as salam semua kwn2,


Harini sekolah di cuti kan lagi, jerebu makin teruk... rasa mcm nk cuti je bila tgk ke luar tingkap.... teruk sgt jerebu nya... batuk yg baru nk baik pun melanda semula... dugaan betul lah....

Sabtu baru nih, kami kehilangan seorang makcik lg, kakak ke 2 abah... kakak kesayangan abah sbb arwah duk sekampung dgn abah, apa2 keputusan ssh senang abah akan bincang n kongsi ngn arwah... tp skrg dia dh takde... september lps kami kehilangan seorang pakcik adik ipar abah, bln november 2014 kehilangan kakak sulong abah, sebelum puasa thn ni anak sedara abah meninggal sebelum raya suaminya pula menyusul.

Dan pertama kali lps banyak kisah sedih, kami dgr abah menangis... huhuhu

Sabtu lps subuh dpt call dr mak, mule2 mak mcm biasa lah bebel kt aku sbb suara serak aku tak baik2 lg... lps tu baru dia cite hal yg sebenar... masa tuh aku ok lg... tp lps tlk call aku nngis, ye nngis bersungguh2... dia antara makcik kesayangan aku, kami adik beradik

Lps tu aku keluar bilik cari maktek, tgk dia tgh sibuk kt ruang tamu msti dia tak tau lg, masa aku bgtau dia terperanjat sbb  mak tak pnh cite arwah ada sakit... tp maktek mmg hati kering, tak hati cengeng mcm aku.... at 1st kami plan tak mo balik kg sbb tgri tu nk amik mak yan kt poli nilai sbb dia dh abis sem, kang kelam kabut lak... tp lps pkr sekali lg ya kami nk balik....

Walaupun tak dpt jumpa arwah, kami nk balik jgk.... sbb dr kecik membesar ngn arwah sbb dia selalu sgt dtg berkunjung kt umah.... dia lah yg jd bahan sakatan kami kalu dia dtg berkunjung ke umah.... pg tuh kami balik ke kg ber3, edy tak dpt cuti sbb sabtu dia mmg keje... takpelah kami dh biasa balik tanpa edy, lps tu singgah nilai amik mak yan n beg2 dia balik ke johor. Kul 1 kami sampai kampung... mlm tu kami dtg umah arwah sbb anak2nya bt tahlil, kami tlg apa yg ptt tp sepanjang melangkah ke rumah tu... tiba2 je aku nngis...

Mcm terbayang2 je arwah kt mana2 kt umah tu, bg salam je rasa mcm dia ada kt pintu jemput kami msk mcm selalu2 kami dtg umah dia.... Tgk sepupu2 aku mata bengkak je... Allah berilah mereka kekuatan n ke redhaan....
Alfatihah bt makcik ku Jaminah Saman moga rohnya dicucuri rahmat

*maaf kwn2 tercerita panjang lak...

raya pose terakhir kami bersama.... 

11 comments:

aryan azra said...

sedihnya kan bila kehilangan orang yang tersayang... moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yg berimana dan beramal soleh

Nafira usof said...

Tetiba bergenang plak air mata neh! huhuhuhu
Takziah buat Kak Dana sekeluarga.
semoga roh arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman~
Amin~

saly said...

Ttiba mata saly masuk abuk.. sedih plak trasa ,bab2 kehilangan ni smemangnya sedih .saly pun prnah merasa khilangan insan2 tsayang.satu psatu pergi. Alfatihah buat makcik akak, smoga roh arwah dicucuri rahmat. Sabar ye kak..

norhidana miswan said...

k ARyan-betul... terima kasih

Nafira- amin2 terima kasih zura

Saly- amin2... time kasih...

Daddy Ziyyad said...

Takziah atas kehilangan makcik.
Moga rohnya di tempatkan dikalangan hamba2 Nya yg solehah.

cheq da said...

Salam takziah utk keluarga dana

NEKCIK said...

inalilahiwainailaihirajiuun alfatihah sama sama kita iringkan doa semuga arwah ditempatkan bersama orang orang yang beriman..amiin
orang yg baik baik kehilangannya amat terasa kan Dana

aTieYusof Family said...

Salam takziah...Al-Fatihah..
sedih sangat bila kehilangan.. tambah2 klu arwah rapat dgn ahli keluarga kita..

Cikna said...

Takziah utk keluarga arwah, semoga arwah ditempat dikalangan org yg b'iman.... kalau Cikna pun cenggeng, mudah sngt menangis......

tiga lalat said...

Innalillah wa-inna ilaihi raji’un – Truly to Allah we belong, and truly to Him shall we return.. alfatiha

hainom OKje said...

Alfatihah buat arwah.....
Memang ler sedih Dana, tambah lagi orang yg rapat dgn kita.....
Kita ni entah bilalah dijemput Allah Dana,huhu.... sedihnya....