teman2....

Tuesday, April 15, 2014

walaupun berat ku harus terima

as salam sume kwn2,

semalam sunyi tanpa ntry, kan dh bgtau nk pg IJN kan,kan..... seperti biasa sehari sebelum pg IJN aku mmg tak lena tidur, tak lalu mkn n semua lah... semua serba tak kena... aku yg berdebar2, pagi tuh pun terbangun awal, duk terpikir2 lps subuh baca Yassin utk tenangkan hati aku, berserah pada Allah apa jua keputusan yg akan berlaku.  

Semalam tak lah lama sgt duk IJN, cpt sikit prosesnyer tak lama sgt, tp mmg aku akui kt IJN selalunyer servis mmg cpt n tak menunggu lama, tak selama di HKL, masa sampai giliran n jumpa doc aku ttp berdebar... pas doc bt echo, doc tu rilex sgt dia tanya mcmne perkembangan aiyan, kami ckp sgt aktif, puas dia berlari pusing IJN dia gelak je... ckp good

Tp bile dia bgtau aiyan kene operate jugak sbb injap kt jantung bocor, masa tuh aku mmg nk nngis tp tak tau naper aku boleh tahan airmata tuh dari keluar... aku boleh terima doc tuh nyer kenyataan... 
mungkin sbb doc tuh sgt rilex, dia bgtau nk operate ok, tak nk operate pun ok... tp better buat sbb nk mengelakkan dr leaking injap tu lbh beso... 

kami tak pikir panjang lps tanya apa jd kalu operate, berapa lama baru ok, berapa lama dia akan duk ward, n lps dgr penerangan doc, kami setuju je, setuju utk operate aiyan dijalankan nnti, doc ckp IJN akan tarikh utk operate nnti, paling awal 3bln dr sekarang... tp benda yg bt aku rasa seriau, bila tanya operate tuh open ke... n dia ckp yap, doc kene potong tulang dada aiyan... dlm masa 10hari duk dlm ward insyalah dh ok... tp perlukan masa 6minggu utk betul2 sihat... kesian anak aku... 

maaf ye kwn2 aku terbebel panjang, sebenarnya tak tau camne nk cerita sgt... harapan aku, korang doakan lah yg utk kekuatan n kesihatan anak bujang ku ini... doakan juga aku kuat menghadapi semua ini... 



balik dari IJN teruk tido lps minum susu

sanggup kah aku tgk aiyan mcmni lagi ? walaupun berat aku harap aku dh buat yg terbaik (gambar masa aiyan 2bln)
1st time tau dia ada jantung berlubang


32 comments:

cheq da said...

Semoga aiyan sentiasa dilindungi...kita hanya mampu berdoa utknya

norhidana miswan said...

Cheqda... amin2, mmg itulah harapan n dlm doa setiap masa

Acik Erna said...

insya allah dana akan tabah demi Aiyan..dan aiyan akan pulih sepenuhnya

Tihara said...

akak doakan moga dimudahkan urusan pembedahan aiyan nanti..kuatkan semangat yea dana,moga lepas operate ni nanti aiyan cepat sembuh dengan sepenuhnya..
insha Allah, take care yea dana

lizz said...

Biasa la dana kalo lizz pun sama x lena tdo...
Aiyan kena operate juga yek..
tak perla Dana Mungkin itu cara terbaik utk dia cepat sembuh kan dana...
banyakkan berdoa...lizz sentiasa berdoa agar ayyan auntie sentiasa sihat dan ceria...
amboi dia tdo siap tutup ngan bantal penat sangat dia...

attyfir said...

inshallah dana dah buat keputusan yg sgt tepat
dan selepas operate inshallah aiyan akan sehat..

sebab kty masih ingat lagi mak sedara kty yg bongsu masa kecik alami masalah yg sama mcm aiyan ..dan skrg dah umur 20 thn alhamdulillah menjalani hidup yg normal lepas pembedahan ..

kty doakan yg terbaik utk aiyan ,dana dan family .amen

norhidana miswan said...

Acik Erna- insyallah acik, terima kasih

k Tihara- amin2 mekasih kak

LIzz- walaupun kalu boleh tak nk, tp utk kebaikan dia, dana taruh kepercayaan kepada doc2 kt IJn tuh

k Attyfir- hrp2nyer mmg tpt lah keputusan dana tuh...

norey said...

we all semua mendoakan yang terbaik dana...InsyaAllah...yang penting Aiyan sembuh dan sihat secepatnya.Ameen..

UmmuAidan-Arissa said...

meremang bulu roma akak baca nie dana..rs sayu tengok aiyan tambah2 gambar ms baby tuh..harap dana & keluarga tabah..akak doakan semuanya berjalan lancar dan inshaallah Aiyan akan membesar dengan nrmal seperti kanak2 lain..doa auntie tuk aiyan-be strong ya sayang..

Nafira usof said...

huhuhuhu.. inilah dugaan paling besar bagi seorang Ibu.
Tabah yer Kak~

InsyaAllah.. berkat doa dari semua orang yang menyayangi Aiyan.. dia pasti kuat.

Aiyan.. Untie doakan semoga segala urusan Aiyan dipermudahkan Oleh Allah.. kuatkan semangat yer sayang.. Aiyan kan hero! :)

Kak.. Zura doakan akak diberikan kekuatan yang luar biasa agar dapat mengharungi dugaan nih. InsyaAllah~

Daddy Ziyyad said...

Saya doakan moga dipermudahkan segala urusan surgery Aiyan...Insya Allah...

Boleh saya tahu diagnosis jantung berlubang jenis apa, kalau awak tahu lah...VSD ke?

Shalimar said...

Assalamualaikum kak...
Sha walaupun baru mngenali blog akak ni..sudh menitiskn air mata..
Sha doakan akak n fmly kuat hadapi dugaan ini..terutamanya Aiyan...moga dia kuat...n pmbedahn tu berjaya...moga besar nnti jd ank soleh yea comel...

http://notashalimar.blogspot.com/2014/04/jangan-mencemuh-makanan.html

follower #200

norhidana miswan said...

k Norey- mekasih kak

k Ummuaidan- insyallah kak, doakan dana ngn aiyan yek

Nafira- itulah dik oi, moga akak kuat, skrg nih mcm kuat tak tau bile dh alami nnti camne

DaddyZZZ- mekasih doc, aah aiyan VSD

aizamia3 said...

kuatkan semanga Dana..
macam mana Dana kuat hadapi masa dak Aiyan umur 2 bulan dulu.. kini pasti Dana lebih kuat..
Moga apa yang dirancang berjalan dengan baik hendakNYA..
Moga Aiyan kuat dan sihat selalu hendakNYA..

Cho Zila said...

Dana.. mungkin air mata tu tak mengalir sebab dah hampir bersedia menghadapi kemungkinan..
akak juga hanya mampu mendoakan semoga Dana dan suami akan tabahkan hati untuk menghadapi semua ini .. Semoga Allah berikan kekuatan dan semangat pada kamu berdua..
akak juga doakan moga Aiyan cepat2lah sembuh.. mog adengan operation seperti dicadangkan akan membuatkan aiyan lebih kuat dan sihat...

Sally Yatiey said...

Moga dipermudahkan.. Moga Aiyan cepat sembuh..

Zulfadly said...

kak, saya doakan ayyan cepat sihat dan kuat dalam menempuh semua ni, begitu juga akak,be strong kak, IAllah, dipermudahkan olehNya dalam urusan ini.

umiyumi said...

Semoga Aiyan kuat dan cepat sembuh hendaknya. Insyaa Allah kita sama2 berdoa. Tabahkan hati Dana dan suami demi Aiyan

Ibu Lala said...

Cuba la ikhtiar dulu dlm ms 3 bulan ni. Berapa umo ayan skrg? Akk pun sedih dgr berita ni. Cuba tny pendapat org lain mcm mn. Perlu ke op atau x. Ada gak org yg bila besar lubang tu tutup sendiri.

Mimi Azirah said...

Semoga dipermudahkan..kesiannya Aiyan.

mia izzati said...

tabah ye kak..moga dipermudahkan segalanya..moga aiyan sihat2 selalu...

Bitt (double IS) said...

sedih dan takut bila baca...semoga kamu serta keluarga dipermudahkan...semoga aiyan pon cepat sembuh dan dipermudahkan...

Ibu Lala said...

Dana ada fb tak. Nanti add akk ye. Puan cik ana

Kakzakie said...

Kakak ni cewek sikit Dana. Baca macam ini pun kakak dah tak tahan. Doa kakak moga Dana dan semua keluarga kuat dgn ujian Allah ini..

norhidana miswan said...

k Aizamia- insyallah kak.... doakan kami sentiasa kuat

k Chozila- ntahla kak, tp kalu di pikir2kan sgt, boleh jd gila dana... dana pasrah n ikut je pada ketentuanNya

Sally- amin2 terima kasih

Zulfadly- mekasih dik

norhidana miswan said...

k Umiyumi- amin2 mekasih kak...

Ibu Lala- kami mmg ada ikhtiar2 jugak ubat secara islam kak, mmg kalu setakat lubang insyallah boleh ttp tp sbb injap dh bocor itu yg kene ttp lubang nya

Mimi- mekasih dik

Mia Izzati- mekasih dik, insyallah

k Bitt- mekasih kak...doakan ye

Sherwieyna Muzzawer said...

Banyakkan bersabar dan doa banyak-banyak ye. Semoga Aiyan kuat dan cepat sembuh hendaknya. Insyaa Allah kita sama2 berdoa. Tabahkan hati Dana dan suami demi Aiyan.

mama aryan said...

alahai sedih lak saya baca kak..

moga segalanya berjalan lancar utk aiyan

Marsha~ said...

aduhhhaaaii... sedihnya.. kesian Aiyan.... sedih sangat bila tgk budak sekecil ni nak ekna operate. jantung pulak tu... Dana kena kuat tau demi Aiyan... kami doakan Aiyan selamat dan cepat sembuh spt kanak2 lain.. doa banyak2 ye...

hainom OKje said...

Ibu manalah yg tak sedih Dana oi.....org yg menanggung nya lebih mengetahuinya kan...Apa pun Allah maha mengetahuinya...Jangan lupa solat hajat dan berusaha utk mengubatinya...insyaallah Allah mudahkan jalan

nurbijen said...

Saya peminat ayyan ni pun sedih bila tahu ayyan nak kena operate... Apatah lagi dana sbg mak dia... Tapi semua tu utk kebaikan Ayyan.. Ayyan anak yg kuat.... semoga semuanya berjalan dengan lancar.... Be strong yer dana...

mama amir said...

semoga dipermudahkan segala urusan dan semoga sabar serta tabah menghadapi ketentuan Allah...insya Allah, aamiin