teman2....

Tuesday, June 7, 2011

urap@kerabu pesen jawa

as salam sume kwn2...

kali ni nk tayang urap@kerabu yg aku bt sabtu lps,... baru sempat nk tayang heheheh...
tingin nk mkn tp tak berkesempatan nk blik kg lak... so, mintak resepi je kt mak aku
pagi2 sabtu tuh edy cuti bday agong so dpt lah pg ke psr tani utk beli bhn2 nyer
yg wajib kene ada daun ubi,daun kencur@cekur dan biji nyer sekali, kelapa parut n ulam2 lain
aku duk letak sume ulam dr ulam raja,daun selom,pegaga n taugeh sume aku campur...
walaupun hslnyer tak sesedap mak aku bt tp kire jd gk lah ... heheheh :))

mkn ngn nasi pns pastu ada ikan goreng pn dh ckup...

6 comments:

Kakzakie said...

Kalau org jawa urap ini dipanggil keluban. Ini kena belajar Dana. Hahaha.... kakak tahu tau kalau keluban mesti nak ada kencur. Itu bahan wajibnya barulah kick!!

norhidana said...

k zakie- yg betul kak... mmg tepat sekali... kalu takde kncur mmg tak kick kan kak... dia kene pedas2 ngn rasa kencur tu yg bt terangkat tu kn kak...

Lelord said...

akak suke urap daun bermi

BUNGA said...

omaigod..... omaigod...apalah nasibku asik tengok gmbr makanan sedap2 je ni... dah lama x makan urapkerabu.. nasib2....nak makan sedap2 nak kena tunggu balik nnti lg berapa tahunla.. :)

norhidana said...

k lelord- daun bermi tu camne kak?ish jakun tul kan dana ni hehehe...

norhidana said...

bunga- heheheh sian nyer ko dik dh la jauh kt sana camne nk cari ulam2 bt urap ek... salad ada lah ek... takpe simpn rasa tingin tu bile blik melesia ek