Friday, December 21, 2018

Pengertian kUih Koci idaman hati

As salam semua kwn2,

Salam jumaat kwn2,jumaat terakhir di tahun 2018.  

Korang minat kuih koci? aku minat... antara kuih2 tradisional yg aku minat n makan, sbb aku kurang suka kuih yg manis2 nih.

Dapat lak yg pakai pulut hitam ni, ada santan kt luar tu... lembut inti lak kene lah kelapa, banyak juicy bukan lah putih pucat n seciput je

Mau 5 biji pun rasa nk lagi hehehhee (dsr tamak)
Aku koci ap2 pun ok je, tepung biasa, campur labu ke campur keledek ke, jnji inti kelapa, klu inti kacang hijau kureng sikit

koci sedap nih

ada santan keliling koci tuh... 

ini kelapa, manis n banyak... (manis yg sedang2 tak la manis terlalu sgt) 

8 comments:

Unknown said...

Akak pun suka kuih koci ni Dana, tak kisah inti apa pun janji sedap.
sampai tak ingat dah berapa biji disental... heheh

Kamsiah Yusoff said...

waahh...terliur la melihat kui koci tu,nampak betul2 sedap..

aizamia 3 said...

Kuih koci paling akak suka, nenek a.k.a pengasuh lama anak2 akak buat. Beliau buat untuk meniaga + penuh dengan kasih sayang. Sedap ya amat.

Dulu selalu dapat.. la ni sejak dah keje jauh payah nak dapat.. huhuhu..

Kakcik Nur said...

Nampak pun sedap. Bagi kakcik, kalau tak liat dah bagus la. Tambah dengan cukup lemak manis masinnya... :)

ShirVen said...

Kesukaan ni sis, sedap!

norhidana miswan said...

Unknown- tekak ni tak brapa blh terima inti selain kelapa hehehhe

k Kamsiah- tulah kak, nengok pun dh tau sdp

k Aizamia- tulah selalu org lama yg reti buat sedap kuih ni...

Kakcik Nur- betul tu kakcik, klu jns liat sgt pun tak sdp kn

Shirven- hhehehe geng kite lah ni... mmg sedap layan kn

aryan azra said...

sedap tu dana oiiii...akak pun suka kuih koci nih

ejulz said...

febret ejulz ni :)