Tuesday, December 18, 2018

Mee Siput goreng


As salam semua kwn2,

Korang pernah makan mee siput? ada org panggil jgk mee sanggul, tp tu mcm lain sikit

Biasanya kalau ke muar senang la jumpa nih, tp ada jgk banyak tempat RnR sepanjang hiway plus menghala ke selatan ada jual mee siput nih.  Aku tak pernah msk jadikan sup ke msk mcm mee ke biasa aku goreng garing je pastu mkn ngn sambal hehehhe

Layan wei... org johor mmg anggp ni jajan lah, bdk2 yg membesar tahun 90an mmg kenal lah jajan nih

sialp masa grg ni minyak tak panas sgt, tp ttp sedap mkn ranggup2

mkn dengan sambal merah, sambal kicap or sambal hijau mmg mantops

kredit utk google, amik gambar kt sana je... gambar sblm grg lagi


14 comments:

shalimar yusof said...

tak pernah makan kak..makan macam ni lagi tak pernah..huhu,,mesti krup krap krup krap nihh

wahida said...

sedapnya dana...lama giler aku tak makan ni...huwaaaaa

al-lavendari said...

Ingatkan mee, siput goreng tadi.

AzianKhalil said...

makan dengan sambal....memang tak boleh berhenti

norhidana miswan said...

Shalimar- selalu area muar or kt johor senang jumpa nih dik, kt shopee mcm ada nampak jual

k Wahida- tulah sdp kan, klu blik johor br jumpa ni kak

Pak Ngah- heheheh namanya yg mee siput pak Ngah

k Azian- betul tuh heheheh

aizamia 3 said...

Ok.. jujurnya akak tak pernah makan walau biasa balik Muar.. eemm.. pelik ni.. hahaha..

Amy Hilmirda Daud said...

Akak tak pernah makan ni dana, Nampak macam sedap aje.

Kamsiah Yusoff said...

Kalau kt utara ni mee siput perlu direndam dulu
supaya kembang, kemudian baru digrg mcm mi basah

FHA Selemak Santan said...

kak tempat akak, rasa nya lain rupa mee siput ni...
Belum pernah akak goreng n makn cicah. Tapi memang nampak sedap kunyah sambil nonton tv

Warisan Petani said...

Masa kecik2 dulu selalu sangat jumpa mee siput ni.
Sekarang dah tak pernah beli

norhidana miswan said...

k Aizamia- kalau singgah rnr atau iks dekat2 situ mesti blh jumpa kak

k Amy- sedap kak, ranggup betul n kene ngn sambal tu

k Kamsiah- dana tak pernah bt msk selain grg garing gini kak hehehe

k Fauziyah- kadang ada tempat panggil mee sanggul kak, sedap kak ranggup kan leka klu mkn ngn sambal tu

wak WP- gigi dh tak kuat ke wak? hehehe sesekali lyn bst jgk wak

Norhayati Mohd Isa said...

Johorian...
Mee siput ..
Jajan rare..
En somi akak sgt Dana..

Zulfadly said...

jenuh nak cari ni,

norhidana miswan said...

k Norhayati- heheheh tulah kak, mmg jajan bdk2 zmn 80 an 90 an ni

Zulfadly- hheehhe klu kt arah selatan msti jumpa, kt rnr pun banyak jual dik