Wednesday, December 26, 2018

Lirik lagu seventeen... Kemarin

As salam semua kwn2

Harini aku mc... sakit leher, sampaikan jd robot semalam... 
Sejak sabtu lps kita digemparkan dgn kejadian tsunami di pantai anyer, banten indonesia.

Kisah yg menyayat hati tentang kumpulan seventeen yg kehilangan 3 org ahli meninggalkan seorang je penyanyi nya.... sedih n sangat sayu kisah semua mangsa
Salam takziah n alfatihah bt semua mangsa

Sejak itu... aku sering terdengar lagu ni...
Nyanyian kumpulan itu, bila didengar sekarang sangat syahdu, sedih dan sebak... 

Lirik lagu ni mcm dibuat khas utk kejadian ini... 

Liriknya sgt sedih... mmg blh mengalir airmata

7 comments:

ShirVen said...

Sedih dengar lagu ni, sesungguh hidup mati ini hanya Dia yg maha mengetahui

aryan azra said...

akak tak tahu pun kewujudan kumpulan ni dana, tapi berita ni memang menyedihkan dan lagu itu memang bertetapan dengan apa yang terjadi pada penyanyi kumpulan tu

norhidana miswan said...

k Shirven- betul tu kan kak... ini semua ketentuan Nya

k Aryan Azra- dana tau sbb jenis layan kt radio, kumpulan ni kira dh lama jgk n banyak jgkla lagu dia yg best kt telinga ni... tp tulah, ketentuan Allah, siapalah yg dpt menghalangnya kn

Siti Yang Menaip said...

x kenal kumpulan ni.. tapi itula tu sedihnya hati sekelip mata diambil semua.
ada iktibar dan pengajaran yang kita boleh ambil. sambil mendoakan buat mereka disana..

ejulz said...

kesian keluarganya.. semoga ditempatkan dikalangan org2 beriman..

Mimi Azirah said...

Sedih dengan nasib yang menimpa ahli kumpulan seventeen ni

Raka Sadewa said...

Memang sungguh sedih dengar lagu ini, seperti merasakan kehilangan yg sangat dalam, dan bagi yg pernah merasakan y, lagu ini untuk mengingat bahwa tak ada yg abadi di dunia ini, semua akan kembali kepada sang maha memiliki...