teman2....

Thursday, September 7, 2017

photo diary raya kerteh ep.2



as salam semua kwn2,

Kejap je dh khamis kan, almaklum msk keje hari selasa kan... terasa cpt hari berlalu.

Raya haji pertama kami mcm biasa pakai baju raya pagi2 tuh, salam2... pastu ptg lps zohor pg ke umah mak ayah biras aku, sbb familynya sembelih lembu so, ada ajak makan.  Raya pertama kn hari jumaat jd masa terhad skit.

Raya ke2, kami jln2 sekitar kerteh, paka je.... aktiviti mkn2 je kt umah... mil pun takde kt umah. 
Raya ke 3, mil msk mcm2.... mmg saja nk suruh anak menantu gemuk hahahha
Lagi pun isnin kami dh balik kl, tu yg ahad dia msk mcm2.... 


Si bujang di pagi raya pertama.... 

sup tulang versi mil, takde banyak kuah or daun sup... tp penuh ngn rempah

Gulai ayam utk di lawankan ngn nasi minyak
adik ipar rajin bakar daging korban, sedap lembut

sosej ni paling laju, sampai 2 bekas besar di bakar... laju je bdk2 mkn

ayam bakar kt oven, ni pun laju je tau2 tinggal kaki je

Bubur lambuk versi terengganu

petang tu last time bg dia main pasir

kusyukla dia main pasir tuh, takpe mama layan je sambil amik angin pantai


mainan yg dia pegang tu, kelmarin dia timbus kt pasir tu, dia sendiri tak ingat mana... tak sangka tgh2 main tu dia jumpa lak
itu yg dia hepi sengih2 tu




7 comments:

Warisan Petani said...

Masakan yang sedap2 belaka.
(Ingatkan seliper tu nak bakar sekali)

raihanah said...

siap bleh gi pantai, seronok

hainom OKje said...

Seronoknya masih dapat lagi rasa air tangan mil Dana. Seronok agaknya mil tengok anak menantu makan masakan dia sampai licin.

Makan ramai ramai mmg best. Letak je, sekelip mata licin....

Sarah Talib said...

Wah meriahnya, kak sarah paling suka bubur lambuk terengganu sedp.

aryan azra said...

sedapnya semua makanan tu dana, terliur tengok haa

rezeki aiyan tu jumpa balik mainannya tu.

dana nak makan keria datangla rumah akak

Aisya사쿠라♥ said...

bubur lambuk tganu? first time dengar

Mommy Cici said...

oii gambo makanan sedapnyaa.

cici dapat bubur lambuk time bulan puasa je , hahahaa