teman2....

Tuesday, September 19, 2017

Memori 6 tahun lepas

As salam semua kwn2,

Salam selasa

Semalam ngn arini, terkeluar lak memori kt fb psl aiyan masa 1st time msk ward dulu.
Mula2 msk ward sbb dia kene pneumonia, lps 2 hari dlm ward doc pakar jantung cek katanya ada bunyi2, bt echo mmg sah ada vsd (ventricular septical defect) a hole in a heart.... masa tu mama mmg dh nngis tak benti2.... 

8 hari jgk kami ddk ward.... Pengalamn yg bt aku makin trauma ngn hospital.

Itu kisah 6 tahun lepas, skrg alhamdulillah makin membsr si anak kecil itu... moga kekal sihat hendaknya


Tgn dua2 pastu kaki pulak sbb ssh sgt nk mencari urat utk masukkan ubat.

Setelah 5 hari dlm ward, masa ni tgh bt echo... dia pulak tido

skrg... makin besar makin gendut, makin cerewet makin becok

19 comments:

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah, Aiyan sekarang membesar dengan sihat... :)

hainom OKje said...

Alhamdulillah..... dah lama berlalu. Kalau dikenang saat itu, mmg rasa nak nangis je kan Dana. Anak sulung pulak tu.
Sekarang dah boolat si Ayyan ni mama pun dah boleh tersenyum gembira...

- dieyana - said...

Alhamdulillah..moga terus membesar sihat hendak-Nya. Amin.

Anak kite yg kembar tu, kerap masuk wad kecik2 dulu...

norey said...

Alhamdulillah..semoga Aiyan membesar dengan sihat selalu..

aizamia 3 said...

Alhamdulillah.. dia membesar dengan sihat..
Susah-payah yang bukan semua orang tahu kan.. ;)

psstt: Ntah bila acik dapat jumpa kan.. ;)

raihanah said...

anak saya masa umur 4 tahun kena pneumonia. memang serik, teruk rasanya. kesian aiyan ni, baby lagi. semoga sihat selalu

Cik Rose said...

Memori di fb tu, Rose pun selalu tekan. bila keluar memori tahun-tahun lepas, senyum ada, sedih pun ada. hihi.

ALhamdulillah, Aiyan dah membesar dah sekarang.

sudipVSsenduk said...

Moga Aiyan sentiasa dlm rahmat Allah :)

Petak Bunga said...

sekajap je kan...
kadang2 rasa geram, kadng rsa syg sgt..
anak, racun dan penawar..

Amanda Suria said...

Ayyan strong boy...alhamdulillah ayyan membesar dengan sihat

Adam said...

alhamdulillah moga kekal sihat hendaknya hingga ke anak cucu.

makchaq said...

Alhamdulillah sekarang dah membesar bagai juara...comel gambar last tu.. bergaya ngan spek mama ke?

Kalau anak sakit.. mak2 memang tahan nak tengok... memang menangis...

Mila@Rimbun said...

Alhamdulillah..
Tu laaa.. kadang tgk budak2 ni cepat jer besarnya... dulu kecik jer, kadang sakitlah, mcm2....tapi harini tgk membesar bagai juara dah

Cho Zila said...

Alhamdulillah Aiyan dah membesar bagai juara... moga akan terus menjadi anak soleh... Dana umur cam gniler paling best... dah besar sikit nanti rasa teringin nak balik umur tara2ni...

Norhayati Mohd Isa said...

Alhamdulillah..
Semoga ayyan yg bolat sekarang ini terus diberikan kesihatan yg baik dana..

Dibalik kesulitan diakhiri dgn kegembiraan kan dana..
Itu lah janji Allah kpd hamba Nya yg redha dan sabar dgn ujian Nya..

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- alhamdulillah kakcik

k Hainom- btl kak klu terkenang meleleh jgk airmata

k Dieyana- tulah alhamdulillah makin membeso2

k Norey- amin2

k Aizamia- betul tu kak, mcm2 dugaan

Raihanah- dugaan btl masa dia bwh setahun tp skrg alhamdulillah

cik Rose- btl tu dik, manis pahit payau semua da

pn Sudip- amin2

Peta Bunga- betul tu, segala halangan rela kit tempuhi

k Amanda Suria- btl tu kak, kite pun tak sekuat dia

en Adam- amin2, tq

Makchaq- bkn, tu mmg spek mata dia makchaq

Mila- tulah, masa kecik puas dh dia sakit mintak2 bsr jarang la sakit

k Chozila- amin2... tq kak

k Norhayati- amin2 harapnya gitu kak

Inani Hazwani said...

Alhamdulillah Aiyan dah makin sihat kan sekarang ni 😊

mamapp said...

alahai sayu hati tengok gambar aryan masa kecik2 dah masuk hospital. semoga aryan sentiasa dikurniakan kesihatan dan baik dan membesar jadi anak soleh

Mar Mansor said...

semoga terus membesar menjadi anak yang soleh..akak kuat..ye sangat kuat kak
JanjiKita