Monday, September 18, 2017

Kesedapan serunding mak nor

as salam semua kwn2,

Salam isnin ye kwn2... ye yeh insyallah minggu ni nk balik kg johor.


Aritu, 9 sept adik bongsu aku balik Unisza lps cuti sem 3 minggu, lps dh sampai sana dia wassap gambar tgh mkn ngn membe bilik dia... mkn ngn serunding kelapa mak, ns impit n lauk  ayam kicap.

Terus tekak ni terasa2 nk mkn serunding mak, aritu masa raya tak puas mkn... kami adik badik mmg antu serunding kelapa, mkn nasi berlaukkan serunding je pun dh sedap sgt bagi kami.


sedapnya mkn ramai2 gini.... 

14 comments:

- dieyana - said...

Kalu kat Kelantan, ada serunding ikan, daging dan ayam. serunding kelapa tu mcm mana?

Amanda Suria said...

SA suka beli serunding pas tu buat inti popiah mini...anak dara suka sangat

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Haah la... nie first time dengar serunding kelapa...

nurbijen said...

Tak pernah lagi rasa serundung kelapa..
Rasa nak gi cari adik Dana nak rasa jugak.. hihihi
Nampak sedap!

norhidana miswan said...

k Dieyana- selalu nya org jawa yg kenal serunding kelapa, sbb ada belah2 johor n selangor, serunding tu lmk manis masin pds

k Amanda Suria- serunding kelapa blh gk bt inti karipap mini or popia mini cuma tkt cpt tengik

Izni- serunding kalapa tu belah2 johor n selangor yg ada

k Nurbijen- sedap kak, rasa sekali nk banyak kali hehheh

nini said...

Sedapnya serunding....makan dengan roti pon sedap...haih...haha

Inani Hazwani said...

Fuhh sedapnya serunding :)

Amy Hilmirda Daud said...

sedapnya serunding kelapa. jiran akak yang kat kampung tu tiap-tiap raya mesti bagi serunding kelapa ni.

aryan azra said...

sedap tu,akak pernah juga makan serunding kelapa ni

tiga lalat said...

wak pon dh lama x mamam serunding ., huhu2

hainom OKje said...

ANak anak hakak tak berapa suka serunding mcm ni Dana. Yg bongsu tu boleh tahan lagilah suka gak. Si abang, mmg tak heran..
Makan serunding ni kena makan lauk kering kering baru sedapkan Dana.

Warisan Petani said...

Kalau orang jawa JDT, raya2 tak sah kalau takde serundeng kelopo.
Makan ngan pulut pun enak

Cik Rose said...

lama tak makan serunding. last masa bulan puasa hari tu, mak kirim .. sedap sesekali makan..

mamapp said...

makan dgn nasi impit sedapnye. alamak, lapar pula perut ni