teman2....

Friday, May 12, 2017

buah berangan


as salam semua kwn2,

Salam jumaat

Tiap kali kami balik dr kampung nk ke kl msti singgah kt rnr genting sempah beli buah berangan kt situ.  Murah wei.... RM25 utk 1 kg, kalau kt sini setengah kilo dh rm berapa dh.

Rasanya sebelum ni lg murah, tp sbb suke borong jelah... sedap layan pns2 dlm kete.

Peberet kami.... beli masa balik dr raub

9 comments:

Kakcik Nur said...

Kakcik suka juga makan buah berangan tapi dah lama sangat tak beli... :)

Norhayati Mohd Isa said...

Peberet akak sekeluarga juga Dana..

Murah sungguh tu sekilo RM25..
Kat sini akak beli 100gram RM5..
Kalau sekilo dah RM50..

Kalau dah murah elok lah dirembat dana..

aryan azra said...

sedap nih lama tang makan dulu selalu gak singgah beli kat genting sempah tu

norhidana miswan said...

Kakcik Nur- nk beli kt sini mahal sgt kakcik, klu ke rnr genting sempah je tersa murah

k Norhayati- tulah kak, klu kt aeon tuh mahal bebeno

k Aryan Azra- tulah, klu blik kg baru lh dpt merasa beli yg banyak skit, klu kt sini mana ada, mahal nk apa

Mrs Fuzy sweetsourleyra said...

sedapnyaa...lemak2 buah berangan lama tak makan...sobs

Kamsiah Yusoff said...

dah lama akak tak jumpa buah ni..sedap..

Mila@Rimbun said...

uishhh sedapnya,

selalu beli kat rnr genting gak..

emmm awat susah sgt verification ni...

hainom OKje said...

Suka gak buah berangan ni tp jarang beli Dana sebab seram tengok harganya hihi....

Warisan Petani said...

Biasanya kalau beli tak sempat sampai rumah.
Dalam perjalanan dah habis.
Buah berangan ni pun ada masa time dan musimnya.