teman2....

Wednesday, September 28, 2016

kasih abah

as salam semua kwn2,

salam rabu ye... 
arini agak lemau2 tulang, geng2 opis ramai yg tak sihat ramai yg mc

Cite masa kt kampung  yek...  
Kt kampung ada 1 kedai mkn dia jual sarapan mcm lontong kering, mee rebus, soto n sebagainya hidangan johor lah

Sehari sblum balik kl aku duk sebut2 sedapnya dpt mkn lontong kering... ahad pagi tuh sebelum balik abah balik umh ngn seplastik besar lontong kering ada 8 bungkus semuanya... suh kami makan sebelum balik huhuhuhu 

abah aku mmg gitu, kalu kami nk balik kg ke nk balik kl apa yg kami duk kata teringin2 msti dia dptkan... 
Walaupun abah garang masa kami kecik tp kami tau dia sebenarnya sayang kami... tp kami yg nakal


lontong kering bt sndiri pakai lauk2 time majlis tunang maktek

banyak ni abah beli sbb hari sebelum tu aku duk kata tingin nk mkn lontong kering

Gini isi nya, rendang bkn main banyak... puas makan

p/s: cekal kan la hati.... sabarlah hati... moga ada ganjaran nnti

16 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kalau kat Johor ni senang nak dpt lontong kering gini Dana.
Nak lauk lain pun boleh juga.

Kasih bapa tak tunjuk tapi kita ni dah boleh dewasa tahu menilainya.

Amy Hilmirda Daud said...

nampak sedap dana. Akak pun suka lontong ni.

norhidana miswan said...

k Zakie- betul kak, kalu blik kampung, ns ambeng, rojak petis kadang org jual tapai ubi pun beria beli n kata sedap kih3... aah kak, abah dana bila kami dh tua baru sedar kasih tuh... dulu2 kecik2 jns ikut hati je

Qhaifa Nur said...

Sedapnya dana lontong kering tuh...
Kasih seorang ayah dana...sanggup buat apa saja utk ank2

Siqah Hussin said...

Alhamdullilah. Dikurniakan abah prihatin pada kehendak anak2 walaupun anak2nya dah besar. Hehe. Sedap lontong kering.. cuma siqah suka lontong kuah lemak lagi

aizamia 3 said...

sayang ayah.. ;)

cekalkan hati.. nape tu..?

ros_reeza said...

Sedih pula baca. Teringat kat ayah.. ayah dan mak Ros pun macam tu. Mesti akan dapatkan sebelum kita nak balik semula. Tak sampai hati kan

imm hassan said...

teringat kat ayah padahal tadi baru datang melawat cucu hihi.. penuh bonet bawak buah2 dari kampung😄

imm hassan said...

teringat kat ayah padahal tadi baru datang melawat cucu hihi.. penuh bonet bawak buah2 dari kampung😄

Mommy Cici said...

kasih mak ayah kan. apa saja kita nak semua dia dapatkan. time kecik tak perasan semua tu, time dah besau ada keluarga sendiri baru faham.

kita suka yang berkuah tu. yumm yumm yumm

Warisan Petani said...

Bersyukurlah orang masih ada ayah dan ibu.
Hargailah mereka sementara masih ada.

Lontong darat tu.

norhidana miswan said...

k Amy- sedap wajib kene ada serunding kelapa

k Qhaifa Nur- betul tuh kak

Siqah- alhamdulillah... akak dua2 layan tp lontong kering ssh nk jumpa kt kl, kalu yg lontong basah tu senang jumpa

k Aizamia- kisah hati kak...

Ros- anak2 dh bsr lain pulak layanan nya... lg2 yg duk jauh kan

Imm- gitulah org tua kita kan... segala benda nk di suruh bwk balik

MommyCici- betul dik... itu akak pun suke jgk

en WP- insyallah cuba sebaiknya... betul2 lontong darat jarang org panggil nama tuh

raihanah said...

begitulah kasih ibu ayah, wpun anak dah besar ada kehidupan sendiri, tetap juga carikan makan kalau anak berbunyi nak makan. btw sedap la dana

Kamsiah Yusoff said...

sedihnya teringat mak dan ayha yg telah pergi..hanya kenangan sebagai penganti diri ..kasih sayang tetap dirasai..

Sue Bee said...

Lontong kering!!...alahaiii, bila la SB nak merasa

hainom OKje said...

Jarang jumpa lontong kering tu Dana .....Gitulah Dana jadi mak ayah, agaknya kalau tak penuhi keinginan anak anak tu rasa tak puas kot ek....

Ko dah kenapa tu Dana....ayat cekalkan hati bagai tu hihi...