teman2....

Friday, April 1, 2016

apakah jenis darah anda?

as salam semua kwn2,

salam jumaat semua....
selamat bercti bt kwn2 yg berhujung minggu

Nak tanya nih... korang tau tak korang berdarah jenis apa? A? AB? O? B? bkn darah di raja ke... darah kerabat ke itu takmo yek

Kami 1 family berdarah O
aku n edy darah O, aku tau sbb dulu2 masa kt UItm biasa derma darah n edy slh seorang yg aktif derma darah jd aku dpt tau psl jenis darah kami.

Jd aiyan pun msti sama jns kan ngn mak pak nyer...

dpt dr grup wassap.... 

11 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak O+ tiap tahun bila buat medical check-up mesti dpt kad yg menunjukkan jenis darah. Sentiasa simpan dlm purse takut terjadi sesuatu boleh refer kad ini.

Qhaifa Nur said...

1 famili darah O dana....
tahu pun check up masa pregnant mula2 dana...
kena simpan lah dalam wallet...kita darah apa
betul kata kakzakie...apa2 berlaku senanggg

Umie Adli said...

lea darah jenis B.

Norhayati Mohd Isa said...

Akak A+ tu Dana..
Iye ke Good Leader :D

wahida said...

i is A+...hehe...

norhidana miswan said...

k Zakie- btl tuh kak, mudah kan utk kepastian klu terjd apa2, tp mintak dijauhkan lah

k Qhaifa Nur- hehehehe klu dh mak pak nyer O anak musti O kan kak...

Umie Adli- si adli ngn abahnya darah apa agak2 tuh?

k Norhayati- iyelah kak, kalu idak anak2 msti tak ngikut kata akak

k Wahida- good leader sungguh... mmg ada gaya

aizamia3 said...

Akak darah B+ .. memang kena sangat dengan maksudnya tu.. :(

aryan azra said...

akak satu family o+

Husna Rahman said...

ooo patut la very difficult to understand....kdg2 dr sndr pun xfaham dr sndiri...DAHSYAT!!

hainom OKje said...

Sama le kita darah O....Pak Jilap pun O jugak cuma tak tau positif ke negatif

LYAfrina said...

huhu.xpasti lak lya kump darah apa