teman2....

Wednesday, April 6, 2016

WW lauk paling simple tp paling membuka selera

as salam semua kwn2,

salam rabu.... 

apa lauk kegemaran korang? msti yg mewah2 yg sedap2 kan
sebab aku ni kan org kampung... ni lauk membangkitkan selera


tu tu... bilis bwg goreng ngn kicap tuh... itu dh ckp membuka selera

17 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun selalu buat itu Dana
Lagi-lagi kalau utk bersahur
Sayur bening dan ikan bilis bawang kicap inilah yg win:)

Kakcik Nur said...

Wah...memang sedap tu Dana. Tak payah nasi panas, kena dengan nasi sejuk waktu perut tengan lapar, tambah cili api sikit...tak tahu nak cakap nikmatnya... :)

ros_reeza said...

yang simple tu yaang membuka selera kan, kak .

aryan azra said...

ohoiii bilis goreng tu kegemaran akak jugak tau, makan dengan nasi panas2 konpom bertambah2

Norhayati Mohd Isa said...

Perghhhh ikan bilis goreng kicap tu yg boleh tambah nasik 3 kali Dana hahahha.. akak lah tu..

Nafira usof said...

Ya Ampunnnnnnn!
mengancam sungguh menu ikan bilis tuh.
sama ar kalo kat rumah. masak ayam masak merah. pastu buat ikan bilis goreng ngan bawang n cili. nampaknye lauk ikan bilis lagi laju.

kalo tgh lapar. layan ikan bilis goreng n kicap pon sedap. siap tambah2 lagi. hahahahaha

Amy Hilmirda Daud said...

memang sedap tu dana ... kalau akak makan ngan roti pun jadi :)

Suriaamanda said...

Dana ni sajer jer bagi akak terliur la...sedapnya ikan bilis macam tu

wahida said...

hoiiii!! ikan bilis tu sedapnyaaaa...kejammmmm ko dana!
tu lauk feveret aku masa berpantang dulu...org lain pantang makan sikit2 je kan...aku kalau nampak lauk mcm ni, confirm bertambah! tak kira la tgh berpantang sekali pun...hahaha...

Cik Da said...

sedap wehhh sama dgn kak la....

Nooriah Abdullah said...

memang betui tu dana simple adalah terbaik
murah dan menyelerakan lagi
kdg2 boring kan makan yg ayam daging segala tu
kaknoor pun suka lauk macam ni

Kamsiah Yusoff said...

yg simple2 ni la yg membuka selera..

norhidana miswan said...

k Zakie- hehehe paling sesuai kan kak

Kakcik Nur- hehehe ni mmg boh sekali cili api kakcik...

Ros- btl2 tuh

k Aryan Azra- hehhe btl tuh kak

k Norhayati- hahaha bahaya kan kak lauk nih

Nafira- hahaha kan, adik akak yg diet pun blh bedal lauk nih

k Amy- hheheheh mmg btl2 peberet nih kak....

k Suriamanda- heheheh akak selalu bt lauk sedap2 sesekali bt yg simple gini hehehe

k Wahida- hahhahahah tak pantang pn boleh bt, apa lg balik bt

Cik Da- heheheh kna kak

k Noor- btl kak, tak bosan pun mkn yg lauk gini

k Kamsiah- btl kak, perah limau lg menggoda

lieyalatif said...

lauk simple gini yg buat bertambah dana...pakkal kat umah ni anak2 aku ni tak reti mkn gitu so kene laa ikut selera dieorg jugak.....kalo ikut aku ikan bilis goreng cili padi...petai...dah cukup dah!

LYAfrina said...

mmg sedap..bertambah lah..

TukangKebun said...

Samalah kita, ada ikan bilis dah cukup selera.

hainom OKje said...

Idaknya Dana...mak pun wong kampung jugak. Mmg perghlah kalau dpt bilis, bawang ngan cili padi goreng kicap gitu...tp tulah masalahnya dah jadi emak ni kena gak masak lain tu yg jadi tak bestnya....huhu