teman2....

Tuesday, April 5, 2016

besar vs kecil

as salam semua kwn2,

salam selasa semua.... 
arini opis sunyi betul.... geng2 perempuan ramai takde.... 
ada yang cuti emergency balik kg, mana yg dpt APC arini, mana yg balik kg sbb kematian... mana yg cuti lg, udahla geng laki pun ramai takde dek kerja luar.... 
bertambah2 sunyi lah rasanya..... 

dari layan kesunyian tuh, baik kite layan blog nih kan.... 

Aiyan mmg suka melukis.... mmg dia ada banyak koleksi kertas lukisan, buku2 mewarna, pencil color jgn cakap lah... 
rasanya dulu masa aku sekolah dr sekolah rendah sampai menengah, tak penah la ada color pencil sebanyak dia nih.... untung bdk2 zmn skrg nih hehehhe
Kadang aku yg lebih geram nengok pencil2 color tu sbb zmn aku tak merasa...

sejak ada color yg jumbo tuh... yg kecik2 kurus dh agak kurang di pandang heheheh

p/s: Lega smlm dh kemas almari baju, rasa lebih 15 helai baju yg berjaya di keluarkan.... cuma tak tau nk letak kt mana or sedekah kt mana

12 comments:

Umie Adli said...

Adli klu di bagi kaler mesti nak ke sofa putih abah. Dah bagi buku, whiteboard sofa tu juga dia minat

Qhaifa Nur said...

Kat umah ni pun sma dana...
asyik berebut saja..padahal byk tuh cuma dh kontot2 aja
mcm skrg aeish yg rajin kaler2..

Kakzakie Purvit said...

Kalau boleh kita tak mahu anak-anak kita lebih senang dari apa yg kita rasa dulu Dana. Cuma kita tak mahu anak-anak tak tahu ada org susah.

ps: Kalau tempat kakak ni ada tempat nak salurkan baju yg masih elok Dana

hainom OKje said...

Kalau ada budak kecik mmg banyaklah pensel kaler gini Dana...budak budak ni punya dulu dulu pun masih ada lagi kat rumah ni....
Bilalah pulak mak nak mengemas ni. Rasanya banyak jer baju yg tak pakai dah tapi sayang nak buang

wahida said...

best la aiyan suka melukis...comel2 lak tu lukisan dia tu...teringat dia lukis octopus...hehe...comelll...

aku pulak kalau ada baju yg masih elok tapi dah tak muat aku bagi je kat akak cleaner kat ofis ni...dorang mmg suka je...siap lepas2 tu akan tanya lagi, ada lagi tak baju2 yang nak bagi kami? hahaha...

norhidana miswan said...

Umie Adli- heheheh aiyan kadang2 dia conteng gk dinding tp kami pujuk2 lah n belikan banyak buku itu dia dh tak sgt conteng dinding ke apa

k Qhaifa Nur- hehehe aiyan dana tak beli kan color yg pendek kak sume jns panjang2... pastu banyak sampai 1 beg dh nk penuh... tak dan nk kontot... yelah anak akak ramai, ni aiyan sorang2 je kan

k Zakie- betul kak, tp tak nk lah sampai dia tau nk bermewah je...
kt sini ada utk bg geladangan tp tak tau sgt saluran nya

k Hainom- hehehe apa lg, mak nya lah pulak meng color buku

k Wahida- hehehhe dia suke octopus ngn cik sotong kak...
dulu aku bg cleaner tp cleaner skrg nih kt opis kau tgk mcm org senang je... sbb anak2 dia keje best2...

aryan azra said...

kat rumah akak pun banyak pensil warna, tapi semua dah tak cukup korum, asyik hilang saje dikerjakan adelya

JAMIL HASHIM said...

assalamualaikum.
jalan-jalan sambil singgah...
http://jmbelog.blogspot.my/

LYAfrina said...

waaa..bagus aiyan..msti kretip orgnya bila besar nnti.. klo dia minat, nanti beli buku mewarna byk2... lama2 msti cantik skill mewarna aiyan

Nafira usof said...

sama lah ngan anak2 Zura.
pencil color penuh satu tipuware tuh. x tau bape kotak dah beli. yg gemuk2 ade. yang kurus ade, yang panjang ade yang pendek pon ade. eh.. semua ade lah.

samalah masalah kitaaaa... kalo dah kemas gobok, tak tau mana nak letak baju yg dah x nak pakai. nak buang terasa syg. hahahahahaha..

Tia said...

salam singgah dari saya.

Inani Hazwani said...

Hihi. Biasalah tu budak2 kaaan. :)