teman2....

Tuesday, February 10, 2015

sutun cumik @ sutun kecik

as salam sume kwn2,

selamat hari selasa... arini bt keje ngn rilex sbb bos aku takde, dia menginterview org kt KB arini ngn esok.  Tp walaupun dia takde keje aku melambak2 jgk, huhuhu... redho

korang suke mkn sutun? sutun beso ke sutun kecik? aku ok je sutun besar aku bedal sutun kecik pun aku ngap.  Tp aku suke 1 sutun nih, kecik2 je mcm anak sutun kot.... aku kt kampung panggil sutun cumik...  masa kecik2 suke btl kalu mak aku or arwah nyai aku msk sutun nih... hehehhe

aritu pg pasar mlm tmn melawati jumpa lak sutun nih, apa lg... comfirm beli, aku buang dia nyer plastik belakang je dia nyer dakwat aku biar gitu je, udah kecik sgt mls nk buang satu2... pastu msk kicap... perkkkh sedap betul rasanyer... aiyan pun mkn jgk tp ngn kuah jelah
dia mkn reti mkn sutun... memilih

itu sudu biasa tau... nampak kan kecikan sutun tuh

cendawan grg yg tak berapa jd... sbb salah tepung

p/s: ssh kn nk bekerjasama ngn org yg tak boleh tolak ansur... tensen btl lah

5 comments:

hainom OKje said...

Samalah kita Dana....dua dua sutun pun Okje ngap hihi....
Tp yg kecik ni rasanya lebih lembut kot ek....Hihi dah dakwat tak yah buang, masak pulak kicap, mmg sajak sangatlah tu Dana hihi

Apa ke halnya dgn org tak tolak ansur tu??

Kakzakie said...

Kakak panggil ni baby squid Dana. Kalau di Pontian dari arah Pontian ke Kukup ada jambatan di Pontian tu, lepas tu kedai buruk sebelah kiri ada lorong masuk situ ada pasar basah jual baby squid ni. Kakak suka masak madu black-pepper. Lain kali kalau balik kampung cari kat sini biasa sentiasa ada.

norhidana miswan said...

k Hainom- hehehe... itulah kan kak... teringat dulu2 arwah nyai msk sutun tak pnh buang dakwatnyer

k Zakie- hehehe amboih omputih sungguh namanyer... ok kak, tq nnti try cari situ klu blik kg

nurbijen said...

saya pun suka sgt sutun yg kecik2 ni...
Sabar byk2 yer dana....

LYAfrina said...

sedapnya..
dua dua sedap blake