teman2....

Monday, February 9, 2015

dah main kene lah kemas

as salam sume kwn2,

selamat hari isnin yek kwn2, arini rutin adalah mcm biasa je... rutin yg sama, arini senang antar aiyan kt taska, yelah minggu lps dia lama tak pg taska sbb tak sihat, nsb arini ok...

ujung minggu duk umah je, ada lah kuar bfast n pg antar maktek ke opis sbb dia outstation ke utara.  Papa mmg ujung minggu keje je, mlm td pun kul11 baru sampai umah, kami pun dh tido, aiyan dr siang hari asik tanya je papa dia mana... huhuhu sian lah anak bujang sorang nih.

Aiyan sejak duk taska nih, kalu ptg balik umah je, msti dia sepahkan sebakul menan dia.... dia main lah puas2 pastu aku msti paksa dia simpan balik menan tu. tp nyer kadang2 jelah dia simpan sume kadang2 aku lah yg jd bibiknyer... kene ajar jgk kan


masa nih dh mlm dh... tgk lah rupe umah nih camne

pagi2 hari dia dh sepahkan menan

aku suruh dia kemas sendiri semuanya

kemas skit umah

sbb dia nk main lego beso nih, itu yg aku suh kemas menan yg lain

sibuk main ngn doraemon, baru tau dia ada 2 ekor doremon lps dia selongkar kt menan dlm bakul


dia bg otomen mkn kerepek jgk mcm dia.... rumah aku ssh nk bersih sgt


p/s: insyallah CNY nih balik kerteh, last balik kg masa raya pose aritu...

13 comments:

Daddy Ziyyad said...

Lego besar tu yg paling senang nak kemas! hahaha

norhidana miswan said...

DaddyZZZ- betul tuh doc

Kakzakie said...

Beli bakul yg lebih besar Dana. Mainan yg rosak buang . Jadi taklah bila kena tuang penuh terus hihi...

Nampak dah pandai juga Aiyan mengemas. Dana kena rajin juga inform dgn baik-baik minta tolong kemas lepas main.

norhidana miswan said...

k Zakie- ada dlm bilik bakul beso lg kak itu banyak menan lama2 masa dia bby... ini pun dh banyak yg dana buang dh kak...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak pun buat undang2 mcm tu kat semua anak. lepas main mesti kena kemas sendiri... hihi..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mujur dia rajin mengemas balik Norhidana.. :)

cheq da said...

Hohoho..biasa la bebudak

Aida Salleh said...

penuh satu umah menan si bujang tu ya dana...

Qaseh Vee said...

lumrah mmg bila ada anak umor ni . rumah bersepah tu biasa ...

lieyalatif said...

pitam tgk mainan bersepah gitu kan dana...tapi takpe laa sel2 oatak nak berkembang....ko pun leh exercise lebih wey kutip mainan ekekekeekek...

norhidana miswan said...

k Ratna- tp kt aiyan nih kadang2 je kemas kadang dia bt dek je

k Nurhayati- kadang2 je kak hehehe

Cheqda- itulah kan kak... redho je

k Aida- aah kak... kadang saja di sepahkan tgh2 laluan org

k Qaseh- betul3 tuh

Lieya- mmg berhubung sgt tuh lieya heheheh

nurbijen said...

Kalau kat sini, lepas kemas cikgu mesti bagi stiker.... Jadi saya pun kena sedia stiker juga kat rumah nak beri motivasi utk anak2 biar suka mengemas... hehhehe

LYAfrina said...

bgus sgt aiyan

mmg byk la koleksi menan dia