teman2....

Wednesday, November 26, 2014

WW bila dh teringin

as salam sume kwn2,

aku nih kalu teringin nk mkn apa2 kuih or lauk aku prefer msk sendiri, sbb xnk lah dh tingin2 pastu dpt tak spt yg diidamkan... 




aku panggil kuih `abok2`... tak tau org kl or negeri lain panggil apa

dpt lah dlm 2dulang kecik nih... jnji puas hati dpt mkn... 

p/s: skrg aiyan dh makin becok, adik2 aku sume ckp mlt aiyan becok mcm mlt aku huhuhu

13 comments:

Kakcik Nur said...

Abok2 ya? :)

Kakzakie said...

Kakak biasa buat tak letak warna Dana. Kalau di Johor ni dah biasa dipanggil abok-abok..

Daddy Ziyyad said...

Tak pernah tengok, tak pernah makan kuih abok2 tu...kuih tradisional negeri mana ya?

norhidana miswan said...

kakcik Nur- aah abok2 kakcik

k Zakie- dana saja suke boh color2 kak

DaddyZZZ- ntahla doc, tp org johor msti tau nih, tak tau lah kot2 dr negeri kt belah2 eropah sana kot hahhaha

Acik Erna said...

dana acik pun suka kuih abok2..tapi selalu putih je..belum jumpa yang berwarna macam dana beli ni

norhidana miswan said...

Acik Erna- sampai hati tau acik... ni dana msk sndiri tau huhuhui...

LYAfrina said...

Abok2??..

1st time dgr ni.. x pnh jupe pom

cheq da said...

Share la resepi dana...teringin plak nk mkn abok2 ni

nurbijen said...

apakah gerangan si "abok" ni dana?
Guna sagu lepas tu kukus ke? First time tahu nama kuih ni...

Najib Ariyan said...

yep memang kuih abok2 tempat saya panggil... bukan kuih febret (febret karipap) tapi memang sedap untuk pemanis mulut

aryan azra said...

pernah dengar nama kuih ni,tp tak pasti mungkin pernah makan jugak...hehehe

Aida Salleh said...

sedapnya abok2....saya sukaaaa...tapi biasa buat takde kaler pun....natural gitu...:-)

hainom OKje said...

Dulu masa okje mula pregnant yg sulung tu, teringin makan kuih ni....mak mertua tolong ajar buat....lepaslah kempunan tekak org mengidam....