teman2....

Monday, March 31, 2014

perkara wajib time balik kg johor

As salam sume kwn2....

arini takmo monday blues2 tau, seronok dpt balik kg walaupun papa tak ikut, n alhamdulillah kami nyer perjalanan semalam lancar je, ada jem pun skit je kt seremban... mungkin ramai yg dh balik on saturday kot... kami tiap kali balik kg wajib nyer msti singgah kt rnr machap menghala ke johor... beli ole2 utk org kt kampung, pastu dh sampai kg wajib nyer pg psr pagi benut utk makngah cari pokok2 n bunga2 dia... seronok pg psr pagi kt johor sbb murah2 brg n makanan yg mmg dpt jmpa kt johor je...



keebtulan lak nama kedai tu sama ngn nama maktek heheheh

masa nih aku bdk tarik2 baju mama nyer nk ngepau apa lah tu ek....

ni antara keadaan pasar pagi kt sana... suka cari sayur2 kampung gini... murah gile lak tuh...
pisang tanduk tuh baru rm2 1kg

bfast ngn nasi ambeng... murah je rm4 ngn ayam yg beso n isi banyak... 

ni lah tempat wajib dtg... asal pg sini comfirm makngah akan beli bunga2 or pokok buah2... aku ikutkan je 

p/s: redho jelah air kene catu lg bln 4 nih... nk tak nk kene hadap gk...

20 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

Apakah maksudnya balik johor mesti pegi shopping kat farahins,pegi pasar..makan nai beriyani (ker tuh) dan melawat nursery..:)

norey said...

beli kat pasar kat kg lagi puas hati..murah² lagi...harga makanan pun murah....

norhidana miswan said...

k Ummuaidan- hahaha wajib pergi sana... bkn supink kt farahin je kak tp wajib singgah rnr... itulah td gambar je ada, caption takde lg

Nafira usof said...

betol lah Dana.. kalo saya balik kampung pon mesti ade tempat mesti pergi dan makanan mesti carik. hehehe..

murah lah harga pisang tanduk tuh. terasa nak borong jer kan..

kita pon kena jugak catuan air.. huhuhuhu.. tapi Alhamdulillah.. 3 kali jadual x de air.. tapi masih ade kuar air kt paip.. tapi slow jer lah.. takpelahh.. sempat jugak penuhkan tong air dlm bilik mandi.. hehehe

aizamia3 said...

kalau balik kampung mesti nak lepaskan rindu kat tempat2 yang biasa pergi masa kecik2 dulu.. walau dah berubah tempat tu tapi tetap nak pergi.. ;)

norhidana miswan said...

Nafira- itu yg wajib kan, tempat yg dirindui tuh... mmg murah kt situ harga brg2 kampung nyer...

duk kampung tak pyh fkr catu2, itu syok tuh

k Aizamia- betul3 tuh kak, nostalgia sgt, lg2 bile bwk anak pg situ

norhidana miswan said...

k Norey- betul3 tuh, masa tuh rasa cam sume bnda nk beli... balik2 kl rasa dompet dh kering kontang heheheh

Acik Erna said...

nasi ambeng 4 ringgit tu memang murah dana..acik beli kalau ditg.karang tu 8 ringgit sebungkus

NEKCIK said...

nekcik pun camtu..klau balik tu..pgi pasar cari ikan sembilang...cari putu piring kuning...otak otak yg ori. ...murtabak hamid kat bas stand ponyian. .rasa bahagia

Kakzakie said...

Dana itu pasar pagi di benut kawasan mana eh? kakak macam teringin nak pergi bila tengok pokok bunga itulah...

norhidana miswan said...

Acik Erna- itulah, siap ngn ayam kicap lg... kire murah dh tu sgt2

Maria Firdz said...

nasi ambeng.. feveret mak mentua... mmg x tertinggal la nasi ambeng klu blik johor..

norhidana miswan said...

Nekcik- tak penah try lg murtabak hamid tuh nekcik, kene try jgk nih

k Zakie- itu kt psr benut yg dkt ngn pasar ikan n dkt ngn bus stand benut kak

norhidana miswan said...

Maria- kebanyakannya kalu org johor mmg feveret nyer...

Cheq Sue said...

pernah sekali dulu berpeluang ke pasar pagi kat muar...memang murah-murah regenyer... rasa macam jakun sekejap bila semuanya ada. tambah2 bila ada kupang segar, terus meleleh air liur...

emy pokden said...

syok tu balik kg kan nah...

Bitt (double IS) said...

banyak jual pokok puding jugak kan kat sana...

norhidana miswan said...

Cheq Sue- hehehe btl tuh kak, area2 muar, kt pontian pun selalu ada jual kupang sgr sbb dkt ngn laut

Emy- ya betul tuh, kalu boleh tiap bln nk balik kg mi oi

k Bitt- aah kak, kt umah dana mcm2 jenis puding ada, tp lupe nk amik gmbar... senang nk hidup kt kg tuh

Cho Zila said...

alamak ituler kelebihan duk kat kampung.. memang sesangat seronok.. sesangat meriah.. rasa cam nak duk kat kampung.. nak duk sana diam2.. susah camnerpun duk kampung tetap bahagia...
murah dan sedap lak tukan.. kat sini dahler mahal dan rasa kadang2 rasa cam nak makijer kalau tak reti masak tolongler jangan berniaga... plsler...

hainom OKje said...

Lama tak makan nasi ambeng Dana sedapnya.....Tapikan kalau dah kat kg...tak teringin pulak nak makan nasi ambeng ni!