teman2....

Monday, March 3, 2014

kebun mini kami

As salam sume kwn2...

Selamat hari isnin... meh2 aku nk tayang gambar kebun mini... kire oklah tnm pun kt pasu je... mcm2 gk ada...daun pndan ada, pudina ada, daun kunyit ada, daun cekur pun ada... nk kene tambah lg nih tp kawasan lak dh tak muat...

pokok pndan tu versi kecik je tuh... 

pakai botol minyak je bt pasu hehehe... gemuk2 daun cekur nyer tp isi takde sgt

pudina nih selalu msk dlm air teh je... lum penah msk dlm benda lain

nampak tak buah keledek tuh... daun dia siap boleh bt syr lemak lgi... walaupun skit... hahahha

pokok keledek tu menjalar2 sampai ke atas... 

p/s: bt masa nih alhamdulillah area umah aku takde lg dlm senarai catuan air... tp tak tau lah esok2 or akan dtg kan

16 comments:

Fieda Zan said...

eh ada strawberi/.. mulberi tak tanam ker?

norhidana miswan said...

Fieda- aah stoberi secoet kecik... mulberi lum cari lagi lah fieda oi... bile cari2 time tu lah takde

Kakcik said...

Kreatif la Dana. :)

Kakzakie said...

Kalau tak ada tanam-tanam macam tak best kan Dana. Tak kisahlah dlm botol minyak ke apa janji ada pokok. Lagi senang kalau boleh guna utk masak...

Ummu Athiyah Ismail said...

Rajinnye tanam2 pokok :) ..saya kalau tanam ade yg tak mau hidup huhu

Fieda Zan said...

danah..haritu fieda g pasar, makcik yg jual sayur tu cakap pokok pudina wat ulams edap.. sambil tu leh buang angin

Riedaffya ibrahim said...

salam sis...rajin bercucuk tanam ye...da ade hasil mmg menyeronokkan...betul x?

UmmuAidan-Arissa said...

Banyak jugak jugak dana..mungkin boleh tanam kunyit atau halia jugak dalam bekas kan..keledek kalau diikutkan mmg makan byk space..:)

norhidana miswan said...

Kakcik- itu keje makngah yg rajin, dana tolong2 siram je

K Zakie- aah kak, seronok tgk hijau... tenang je, mmg nk msk petik je

Ummu Athiyah- ni adik yg tnm, akak nyer tolong2 siram je

Fieda- tau jugak tp lum penah lg bt ulam

Riedaffya- mmg seronok, bile apa yg di tnm boleh di gunakan utk msk n mkn

k Ummuaidan- dana mmg ada tnm kunyit kak tp amik daun jelah, bij nyer kecik2 je... halia penah tnm tp mati mcmtu je

lizz said...

semuanyer hidup subur...memacam ado..
pokok lidah buaya pun ader ...bestnyer dana...lidah buaya tu lendirnyer tu ambik buat mask pun best tu...

Cho Zila said...

bestnyer ... rajin dana yaerk.. macam2 kerajinan danani... tahniah...

lieyalatif said...

wahh semua segar2 hah hidupnye dana...bagus laaa.sejuk tangan korang adik beradik ...aku semua pokok menemui ajal lagi2 nak kemarau nieh....abis pokok kari, kesum, pandan ngan pisang bapak aku bawak ari tu...ni masih gigih aku jirus lagi tiap ari mane tau kan ade keajaiban...cewah!!!

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Seronok bila berkebun macam ni. macam-macam boleh rasa bila dah ada yang keluar hasilnya.

OhPanduan said...

Bila balik dari kerja buat kebun-kebun kecil macam ni pasti rasa berbaloi bila dapat makan hasilnya.

hainom OKje said...

OKje ni kurang rajin menanamlah Dana tu yg malas tu geli ada cacing!

norhidana miswan said...

Lizz- kalu blh nk tnm mcm2 lg tp takde ruang sgt lizz oi

k Chozila- hehehe ini makngah yg rajin kak bkn dana

Lieya- hahahaha aah kn skrg musim pns sgt kan, pokok tu pun kadang ada gk yg layu dh sbb pns sgt

PMDR- betul2 tuh dik oi

Ohpanduan- heheheh betul3 tuh

k Hainom- hahahah takde cacing kak, tp kalu ada lg bgs sbb cacing menyuburkan tnh